nervös hund

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Monkmonk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 042
M

Monkmonk

Kan man på något sätt miljöträna och lugna ner en nervös hund.
Tyvärr ( kan man nog säga ) är denna tik 4 år.
Hon har problem med andra stora hundar pga en olycka då hon var ca 1 år.
då hon levt ute på landet i hela sitt liv och nu flyttat till stan ( dock inte mitt i stan men det är ändå mer folk och rörelse här än där hon bodde förr ) .
Så min fråga är; kan man börja miljöträna nu som man gör på en valp/unghund och kommer det att ge resultat ? vet att det kan vara ganska individuellt men i stora drag ?
skulle vara jättejätteglad över svar då denna tik bortsett från hennes bristande mentalitet är en helt underbar hund med en massa talang att ta vara på !

Sv: nervös hund

Det klart att du kan, men någonstans så finns ju en gräns för vad hon klarar. Men bara du själv anser dig tillräckligt kunnig för att läsa "vad hunden går för" så tycker jag träning är ok.

Men för stimmiga platser bör hon helt enkelt få slippa.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 344
Senast: Hermelin
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 307
Senast: Liran
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
5 004
Senast: Lillefrun
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 516
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka