Nerkissad bäddmadrass

pepp

Trådstartare
Hunden blev upprörd och busig efter sitt bad idag så han kissade ner min bäddmadrass :(

Är det bara att he iväg den? Jag har stoppat frottéhanddukar under och ovanpå samt sprayat med vanish fläckborttagning och torkat med hårtork... tycker den luktar lite pissigt fortfarande, kommer det ge med sig med tiden?

Sv: Nerkissad bäddmadrass

Testa att hälla på rikligt med ytdesinfektion. Finns på apoteket i 1l-flaska, men man brukar behöva fråga efter den. Kostar strax över 30 spänn. Låt sen torka, och upprepa igen vid behov.
Har använt det när katten kissat fel och varken jag, någon annan eller ens katterna har känt lukten efteråt. Se till att vädra ordentligt bara, det stinker väldigt mycket alkohol under tiden det torkar annars.

Det finns en spray som heter urine off, kanske kan funka?
Finns att köpa i en viss djurbutik!

När det hände oss slängde jag bara in den i vår matttvättmaskin och det var inga problem med det.

Ta bort överdraget till madrassen och tvätta i maskin. Med själva madrassen lägg den i duschen och blöt ner den ordentligt, stampa ur vattnet och upprepa proceduren flera gånger om det behövs. Låt sedan torka.

Lånar tråden lite eftersom det är samma ämne

Min ena tik är lite inkontinent, så deras säng är klädd med plastad frotte och sen brukar jag lägga en stor handduk över så att allt enkelt kan tvättas. Men jag tycker inte att kissdoften försvinner riktigt, framförallt från handdukarna trots att jag kör det i 60 grader. Jag använder Grumme tvättsåpa, ska jag prova något annat tvättmedel??

I det akuta skedet, när det är blött så brukar bakpulver funka bra vid olyckor. Man lägger på ett generöst lager och låter ligga ett tag sen dammsugar man bort det.

Tipset om ättika är också bra, när man ska tvätta textilierna sen. Både bakpulvret och ättikan neutraliserar doften.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 688
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 719
Senast: Calmiche
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
40 563

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka