neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
Inte spår sju, första loppet jag kör och så får jag spår sju. Jag kommer bli heeelt bortlurad, sexan kommer lura skiten ur mig, jag är så nervösssss. Är visserligen bara ett kvallopp, men det är ju då det gäller, hästen får inte bli diskad/rapporterade eller distanserad...:eek: jag är så nervös, fick min licens och dressgdk igår, pappa anmäler mig direkt...jag kommer inte klara detta...eller jo det är klart jag kommer. Men jag har bara ridit från springspår en gång och då var jag själv på volten(provlopp) och kört min ponny från springspår och då var vi bara två på volten. Nu är vi 7 på volten och jag får inte störa sexan...usch vilken onödig tråd, måste bara skriva av mig....

Sv: neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Det kommer att gå strålande, det är ju inte ens du som kommer att bestämma NÄR ni vänder utan sexan.
Du har ju inte ens sulky att ta hänsyn till... ;)

Kval = Ta det lugnt från start och sen brukar resten lösa sig. :idea:

*KL* nu har nog en del av er missat en viktig detalj, det är ett sulkykval. Jag fick inte kompletera min montelicens förrän till hösten :cry: så jag får vänta :cry: så nu blir de sulkylopp som gäller :banana: . Men sen så ska det ridas ;) Men tack i a f alla som stöttar mig :D kommer bli skitkul att äntligen få tävla stor häst :) ska uppdatera er om hur det gick ;)

Hehe jag förstår att du är nervös, jag var så nervös så jag hållde på att stryka mig när jag körde/red första loppet.. Men så fort jag kommer in på banan till defileringen så släpper nervositeten:)
Men var glad för att det är spår 7, hade ju varit värre för dig om det vart 6!
Jag ska starta i morgon och har spår 3, hoppas att jag inte orsakar en omstart:P

Grattis! Jag debuterar oxå som driver från spår sju med en häst som är trög ut dessutom...! På måndag...
Det är väl bara att bita ihop.

*Gotlandsrusset* skrev:
*KL* nu har nog en del av er missat en viktig detalj, det är ett sulkykval. Jag fick inte kompletera min montelicens förrän till hösten :cry: så jag får vänta :cry: så nu blir de sulkylopp som gäller :banana: . Men sen så ska det ridas ;) Men tack i a f alla som stöttar mig :D kommer bli skitkul att äntligen få tävla stor häst :) ska uppdatera er om hur det gick ;)

Ja men då så...

jag tycker det är enklare att pricka starten när man sitter bakom... :idea: Kanske för att jag kört mer än jag ridit? :)

Men det är ju ändå "bara" kval och då brukar en missad start inte spela nån roll...

Jag missade starten totalt från spår 6 sista loppet jag körde på grund av att min häst hade haft nån smådjur i örat hela kvällen som hon försökte ta bort (inte lätt med mössan på). Alltså stod hon och tokskakade på huvudet när vi vände upp. :D

Ändå hamnade vi i andra utvändigt och hon tangerade sitt rekord. :smirk:

Åh, jag älskar springspår och bukade kunna pricka starten perfekt när jag körde, det var ett tag sedan nu...

Det är ju bara ett kval så jag tror inte att du behöver oroa dig, det körs ju inte på blodigt allvar vilket gör att jag tror att sexan inte kommer att vara ute för att ge dig en dålig start... Bara ta det lugnt och koncentrera dig på att ha hästen felfri ur volten och kör på den plats du hamnar, det gäller ju för alla andra att köra felfritt på rätt tid också så jag tror inte det är något problem...Det går bra ;)

peak skrev:
Grattis! Jag debuterar oxå som driver från spår sju med en häst som är trög ut dessutom...! På måndag...
Det är väl bara att bita ihop.

Bli nu inte nervös bara för att jag kommer att stå å skrika på upploppet!!;) :eek: :bow:

(Lärlingslopp+smygkörd Black Runner=Framgångar)

Liknande trådar

Trav Någon som har lust att förklara för mig hur det här med bestraffningar funkar? Att kuskar etc. kan få böter och bli avstängda vid olika...
Svar
9
· Visningar
2 362
Senast: Going Forever
·
B
Islandshäst Åhh hjälp! Ska försöka ge mig ut på tävlingsbanan för första gången någonsin i år. Har planerat att debutera på Stormur endagars i...
Svar
10
· Visningar
1 301
Senast: josse
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 088
Senast: Lindi
·
F
Hästvård Usch är så orolig över min häst :crazy: Nåväl här kommer min lilla berättelse: Nu när det inte blev den bästamda hästen så började...
2
Svar
26
· Visningar
1 865
Senast: Fladde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen