A
atmosphere
På skolan har jag i NK B fått en uppgift om att göra ett "kroppsligt" test och tänkte att jag då kanske kan involvera min häst i detta. Vissa i klassen ska lära sig hålla andan så länge som möjligt, vissa ska mäta sin vilopuls och så vidare. Detta test ska pågå fram till jul ca, och ska utföras med mätningar t.ex se hur man efter 10 veckor kan springa en längre sträcka än den första veckan.
Därför undrar jag vad jag kan göra med min häst för att se hur han har "förändrats" om 10 veckor. Till exempel muskel- & konditionsmässigt? (dock är han i rätt bra form i båda dessa men kan ju alltid förbättras? )
Har ni några förslag? Som jag nämnde så ska det gå att mäta på något vis och jag ska kunna förklara hur förändringen kommit till. Hur ska jag rida/träna för att han ska nå målet (vad det nu blir)?
Bring it!
Därför undrar jag vad jag kan göra med min häst för att se hur han har "förändrats" om 10 veckor. Till exempel muskel- & konditionsmässigt? (dock är han i rätt bra form i båda dessa men kan ju alltid förbättras? )
Har ni några förslag? Som jag nämnde så ska det gå att mäta på något vis och jag ska kunna förklara hur förändringen kommit till. Hur ska jag rida/träna för att han ska nå målet (vad det nu blir)?
Bring it!