Naturbruksprogrammet någon?

Aliina

Trådstartare
Jag skulle gärna vilja prata lite med dem som går på naturbruksprogrammet med inriktning hästhållning, någon som kanske går på djurgymnasiet i Stockholm?:)

Sv: Naturbruksprogrammet någon?

Jag går ioförsig bara i ettan på åsbygdens naturbruksgymnasium, inriktning Häst+Naturspecial.
Första veckorna var jag väldigt tveksam, funderade tillochmed på att byta linje, till NV eller nåt.
Trodde jag tyckte mer om teoretiska lektioner, lite mer "vanligt".

Men det är hur skönt som helst med blandat mer praktiskt och teoretiskt. Trodde jag skulle vara skoltrött, men det är jag inte alls. Tror de mer praktiska ämnena gör att man lättare kan koncentrera sig på de teoretiska, så är det iallafall för mig. Så jag tycker det är jättebra :)

gud va kul! rider ni mycket? och vad gör ni då? rättare sagt, hur många timmar i veckan får ni rida? är det blandat med både nybörjare och rutinerade?

Vi har ridning en gång i veckan, och just nu är det mest väldigt basic eftersom all ridning började strax före höstlovet för ettorna, och de vill väl kolla av vart alla ligger och "ta det från början" med alla.
Sen till nästa år kan man välja till mer ridning på individuellt val om man vill (på samma sätt som man kan välja kursen matte B tex). Fast jag har ju redan "valt" iomed att jag går Ns, så jag läser lite fysik, matte och kemi som på en vanlig Nv-linje.

I vår klass är det väldigt blandat, allt från de som ridit några år på ridskola till några som är ute och tävlar på reg-nat nivå. Men de har försökt och få till så jämna ridgrupper som möjligt så det ska bli bra för alla.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 406
Kultur Vi ska stanna till i Wien under vår tågluff i maj och jag skulle gärna vilja besöka Spanska Ridskolan, men är det försvarbart? Jag är...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 293
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar