Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Svettäcke. Det kan läggas mellan hästen och ett annat täcke för att "suga åt sig" svetten. Har dock aldrig ägt ett, nuförtiden finns det mycket bättre alternativ.
Nu är det nog inte så många som köper ett sådant, men på 80 talet, när jag hade min ponny, använde jag och många andra det som svettäcke, med halm under. Eller som någon nämnde, under ett annat täcke.
Och så hade jag jutetäcke som vintertäcke. Det hade nog inte funkat idag, med dessa regniga vintrar.
Enda vettiga användningsområdet är under ett annat täcke, inte för att suga åt sig svett utan för att luften ska kunna cirkulera och hästen torka fortare. Lägger man på enbart ett sånt torkar hästen saktare.
Ja tänk va tiden går fort när man har roligt... Så var det ju verkligen. Man köpte ett billgt med stora maskor på Börjes o tyckte det var superfint... haha
Industrin har verkligen gått framåt- tur är väl det, iaf på vettiga regntäcken...
Hästnyheter På grund av personalbrist finns det inte längre jourveterinärer i fyra kommuner på Höglandet under kvällar, nätter och helger.
Något som...