Jag läste också det där. Gudarna bevare världen
Tänk dig kombo BoJo och Trump (om han vinner 2024). Världen är förlorad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag läste också det där. Gudarna bevare världen
Tänk dig kombo BoJo och Trump (om han vinner 2024). Världen är förlorad.
Vi kan väl återkomma om tre veckor och tre månader och fram till att Sverige blivit fullvärdiga medlemmar i NATO, och var gång delsummera vad som faktiskt har hänt mellan kurderna i Sverige och Turkiet.
Och baserat på det, bestämma hur vidriga eller smarta eller [valfritt annat adjektiv] Sverige, regeringen och/eller riksdagen varit.
Hittade just detta på aftonblaskanNu har det gått prick sex veckor se'n jag skrev ovanstående.
Är det nån som vet om något egentligen har ändrat sig mellan Sverige och kurderna?
Jag anser mej väldigt illa behandlad av samtliga partier. De som sa nej gjorde det ändå till Ok.Jag försöker läsa på så mycket jag kan om Nato, men har så svårt att ta ställning till om jag tycker vi ska gå med eller inte. Läser om för- och nackdelar men blir bara med förvirrad i vad jag tycker.
Så.. Vad tycker ni om Nato?
Ska vi gå med eller inte?
Vad finns det för för- och nackdelar?
Bör Sverige förbli militärt alliansfria?
Osv..
Är den där personen som begärdes utlämnad för något år sedan, och som man nu kommit fram till att den kan utlämnas?Hittade just detta på aftonblaskan
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a75VeO/regeringen-utlamnar-person-till-turkiet
Ja, att sabba valaffischer tycker jag är förkastligt. Att sätta upp på andra ställen spelar mindre roll.Jag anser mej väldigt illa behandlad av samtliga partier. De som sa nej gjorde det ändå till Ok.
I och med detta ser jag det som att jag har rätt att visa att jag känner mej illa behandlad. Vill runt om här o där, på valaffischer o annat klistra en liten vit papperslapp med vattenlösligt klister RÖSTA blankt.
Är detta helt förkastligt?
Jag anser mej väldigt illa behandlad av samtliga partier. De som sa nej gjorde det ändå till Ok.
I och med detta ser jag det som att jag har rätt att visa att jag känner mej illa behandlad. Vill runt om här o där, på valaffischer o annat klistra en liten vit papperslapp med vattenlösligt klister RÖSTA blankt.
Är detta helt förkastligt?
Har aldrig kunnat säga ja eller nej i frågan. Inte ett ord om motsatsen : hur bäddar vi för fred?På vilket sätt känner du dig illa behandlad av partierna?
Jag antar att de gjort som de anser är rätt i NATO-frågan om du ogillar alla partiers politik så kanske du ska starta ditt eget? Eller inse att du är i minoritet i frågan.
De blir inte sabbade de får en lapp (ca.60x80 mm ) påklistrade. Lappen är reversibel det är inte NATO avtalet eller?Ja, att sabba valaffischer tycker jag är förkastligt. Att sätta upp på andra ställen spelar mindre roll.
Utifrån vad jag hört från flertalet partier så är det just för att bädda för fred som de vill att Sverige går med i NATO. Om det blir så eller inte kan vi ju inte veta och åsikter kan gå isär.Har aldrig kunnat säga ja eller nej i frågan. Inte ett ord om motsatsen : hur bäddar vi för fred?
Minst två har väl fått uppehållstillstånd tillbakadraget och är omhändertagna av säpo för att utvisas.Nu har det gått prick sex veckor se'n jag skrev ovanstående.
Är det nån som vet om något egentligen har ändrat sig mellan Sverige och kurderna?
Vi har inte ens råd med snabbtåg själva men kommer få betala turkarnas snabbtåg när de blir sura på Sverige för något och låter bli betala av lånet. Hoppas ni är okej med detta, alla ni NATO-sympatisörer.Har ni läst nyheten om att Sverige går in som garant för att finansiera ett turkiskt miljardlån? Lånet skall finansiera snabbtåg, och Turkiet har utövat påtryckningar för att lånet skall gå igenom, enligt läckta mailkonversationer: https://www.dn.se/sverige/mejlen-avslojar-turkiet-pressade-sverige-att-godkanna-hogriskaffar/
Beslutet verkar dock ha tagits innan natoansökan blev aktuell. Rätt eller fel vet jag inte men killen stämplades som säkerhetshot mot Sverige 2020 och utvisningsbeslutet kom i mars så det verkar inte ha med Natoansökan att göra.Dagens ETC hade en artikel om en av de som skall utvisas, en ung, homosexuell man som varit vänsteraktivist, som själv säger att han tror att han blir fängslad om utvisningen verkställs. Länken nedan är inte till dagens artikel, utan en tidigare som handlar om denna "terrorist".
https://www.etc.se/inrikes/unga-kurden-foerfoeljdes-i-turkiet-nu-utvisar-sverige-honom-aendaa
Nu tar du, jag gillar inte heller vad som händer men vi betalar inte utan är garanter för ett lån. Ja vi kan komma att behöva betala men det är inte avsikten.Vi har inte ens råd med snabbtåg själva men kommer få betala turkarnas snabbtåg när de blir sura på Sverige för något och låter bli betala av lånet. Hoppas ni är okej med detta, alla ni NATO-sympatisörer.
Det handlar väl knappast om det går att återställa inte utan att man saboterar budskapet.De blir inte sabbade de får en lapp (ca.60x80 mm ) påklistrade. Lappen är reversibel det är inte NATO avtalet eller?
På vilket sätt känner du dig illa behandlad av partierna?
Jag antar att de gjort som de anser är rätt i NATO-frågan om du ogillar alla partiers politik så kanske du ska starta ditt eget? Eller inse att du är i minoritet i frågan.
Tänk dej valdebatten efter när blankrösterna tredubblats.Det handlar väl knappast om det går att återställa inte utan att man saboterar budskapet.
På vilket sätt skulle det hjälpa att inte rösta förresten (blankröster är ogiltiga så det är att likställa med att inte rösta)? På vilket sätt påverkar det politiken?