Jag tycker inte att det är en lösning att rusta upp till tänderna. Jag tycker inte att en anslutning till en kärnvapenallians är en bra lösning, det är inte rätt att gå om man vill försöka skapa en varaktig fred. Vi har t.ex. utmärkta medlare i Sverige, har inte hört att man erbjudit hjälp på det området?
Jag tycker inte att det är rimligt att kasta sig in i Nato i någon slags kollektiv panik som det görs nu, och definitivt inte i dessa tider. Ett krig i Ukraina innebär INTE att det är krig i Sverige. Kanske skulle man, efter noggrann analys över tid, komma fram till att en anslutning är det enda vettiga, men då skulle man veta att frågan är riktigt noggrant utredd på alla plan. Nu ska vi t.ex. helt plötsligt förhandla med en annan galning (Erdogan), vilket aldrig tidigare kommit ifråga.
Och kärnvapen är ALDRIG rätt! Det finns inget försvar mot dem och ska aldrig befattas med. Det blir ytterligt knepigt att försöka fortsätta verka för fred och frihet och avskaffande av kärnvapen SAMTIDIGT som man själv är med i en kärnvapenallians...