Nätdraperi!

F

Fozzie

Jag har fått för mig att det finns draperier i något sorts fint nät/flugnät, med tyngder längst ner så att de inte fladdrar. Någon som vet vart man kan hitta sådana, eller tyg så man kan sy draperier själv? :)

De är till för att hålla insekter ute, men jag ska ha dem till att hålla undulater inne i ett rum, och slippa ha dörren stängd ;)

Sv: Nätdraperi!

Det finns på olika postorderställen, typ homeshop och liknande. Har ett sånt i stugan med tyngder i nederkant, funkar suveränt =)

Sv: Nätdraperi!

Gnager inte undulaten hål på en sådan gardin ganska lätt då?

Och hålls den verkligen inne av bara ett draperi?

Nu har vi inte undulater förvisso utan dvärgpapegojor - som har kraftigare näbbar - men de har då gnagt hål på precis ALLT. De har strimlat rullgardinen, rivit ned tapeterna, petat murbruk ur skorstenen, gnagt hål på en lampkupa av plast, gnagt hål på en matta, dödat alla sina leksaker, petat sönder listerna och så vidare i det rum de disponerar... DE skulle då döda ett draperi på under en halvtimme de små marodörerna.

Tur att de är söta i alla fall. Och tur för dem att om jag "råkade" släppa ut dem så skulle deras husse flytta :rofl: Ibland står de inte så högt i kurs hos matte om jag säger så!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 641
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 146
Senast: lizzie
·
Hemmet Jag har precis flyttat och fått en minimal sovalkov. I min förra lägenheten var sovalkoven en del av hallen. Alkoven var stor och jag...
2
Svar
22
· Visningar
1 821
Senast: emma74
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 065
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar