näringsbehov och BARF

Elina8

Trådstartare
Jag undrar om det finns någon bra bok eller hemsida där man kan läsa om kattens näringsbehov och gärna även om innehåll i olika slags köttsorter.

Jag har läst på en del om barf och gillar konceptet, men jag vill veta mer om kattens näringsbehov och näringsinnehåll. Jag läste någonstans att det var väldigt olika näringsinnehåll i lever från olika djur. Så om man ska ge BARF så måste man ju också anpassa recepten efter vilket slags kött man ger, eller från vilket djur snarare. Så jag vill gärna veta mer innan jag bestämmer mig för om detta är något jag kan testa eller ej. Det kan ju bli hur galet som helst om man får för mycket eller för lite av något viktigt ämne.

Men jag har inte lyckats hitta någon bra sida. Har ni något bra tips på var jag kan läsa på?
 
Sv: näringsbehov och BARF

Jag undrar samma sak så jag puttar upp tråden lite. ;)

Jag skulle vilja deltids-barfa men jag känner att jag inte alls har tillräckligt med kunskap.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 737
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 384
Senast: Sel
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 532
Senast: Stinaelin
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 278

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp