CallMeAce
Trådstartare
Hur mycket näring på ett ungefär finns det fortfarande kvar i gräset? Jag bor i Halland. Ska man anta att ens häst klarar sig på gräset dygnet runt fortfarande tillsammans med kraftfoder en gång om dagen? Hästen rids inte speciellt hårt och har tjock mage men revbenen börjar synas pyttelite. Känner man över revbenen så känner man dom men under fett eller så men man börjar skymta dom iallafall o hästen är ett grövre halvblod på 5 år.
Vi har lite problem nämligen i stallet med att vissa vill ta in hästarna nu och vissa vill det inte, de går fortfarande på bete i en megahage så gräs finns det.
Men jag känner att jag vill börja ta in min häst eftersom jag ska börja rida mer och det är ändå en bit in i oktober. Men man kanske inte ska stirra sig blind på att hösten har kommit...
Vi har lite problem nämligen i stallet med att vissa vill ta in hästarna nu och vissa vill det inte, de går fortfarande på bete i en megahage så gräs finns det.
Men jag känner att jag vill börja ta in min häst eftersom jag ska börja rida mer och det är ändå en bit in i oktober. Men man kanske inte ska stirra sig blind på att hösten har kommit...