när vet man att det är dags

Sv: när vet man att det är dags

ja nu är hon borta för alltid..

det hela gick väldit lugnt och bra till..han bulta och hon föll...inga problem..
hon fick stå ute på gräsängen å ta några tuggor..lugnt och sansat.

de andra hästarna verkar ta det bra..sprang lite precis när de kom ut..men nu har det lugnat sig å de äter igen...dock ställer sig ena stoet(hennes närmaste "vän") och skriker så hjärtskärande med jämna mellanrum...:cry:

menmen..det är gjort..det är väll bara till att försöka gå vidare...:crazy:

Tack alla för allt stöd!!!

Vad skönt att det gick bra till!

Vet att det är svårt att tänka så nu, men får tänka att det är det bästa för hästen...

Styrkekramar!

ja innerst inne vet jag ju att det var det enda rätta..men det är ändå så fruktansvärt tungt...tårarna rann hela dan igår..å snart kommer bilen å hämtar henne:cry:

hej.. jag vet a det är hemskt att ta dessa besluten..
fick ta bort min älskad gammelman i torsdags... :cry:
Han var 28år, pigg och glad. älskade att komma ut i skogen med en liten lätt ryttare osv. låg dock ner en hel del i hagen. han var oxå mager som en tandpetare, så jag tog ut distriktarna, som efter munhåle kontroll dömde ut honom.
han hade då massor med foderinpackningar, hål, lösa tänder och dessutom totalt snedsliten i framtänderna (ca 2cm på höger sida, men bara tandkött och tandrötter på vänster).
detta gjorde att han visst fick av gräs osv. när han betade, men det gjorde för ont att mala det så han släppte ut det igen... gick dock upp ett tag på massor (4kg) lucern, men gick sen ner igen efter ett tag.
vet. skrev ut metacam (smärtstillande) till honom i 12 dgr och jag och hans ägare bestämde att att han skulle tas bort under den tiden.
En vän till oss som är jägare kom ut och sköt honom på torsdag kväll, och kadaverbilen hämtade honom tidigt på fredag morgon.
Allt gick gätte lugnt till och jag ångrar inte en sekund att vi gjorde detta beslutet. först var det tal om att han skulle få metacam över sommaren, för att få ett sista bete, men då han hade ganska kraftig sommarexem, så valde vi att göra det nu med våren i luften, gräs i hagen, men iget exem. när han var som lyckligast med andra ord...

lycka till och kramar från oss..

Senast ändrad:

Det vet du.

Ett svårt beslut, men lätt när man tänker på hur bra hon haft det. En häst som inte trivs och vårdas blir inte så gammal och mår så bra så länge.

Tack! du anar inte hur mycket tröst du gav mig med den meningen.

ja det är ju oftas problemet med våra gamlingar...att tänderna är slut..å det var det på min lilla pingla med..vet var ute kvällen innan å kollade i munnen å tänderna var nästan helt nerslitna...då är det bästa man kan göra att låta dom somna...:crazy:

men det gör så fruktansvärt ont..

vi valde att inte vara hemma idag när bilen kom och hämtade henne..men fy f*n va konstigt och tomt det känndes att komma hem nu och se att hon var borta...:cry:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 765
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
4 286
Senast: Åsa A
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 475
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar