När slutar mata fåglarna?

Silver Girl

Trådstartare
När slutar ni mata fåglarna? Jag har haft mat ute hela vintern (första vintern i huset) men det har inte gått åt så mycket. Jag har lite dåligt med buskar och andra gömställen så fåglarna har tydligen valt andra ställen och bara ätit hos mig de få dagar det varit snö och kallt.
Men sista veckan, nu när det börjar kännas som vår, så är min mat populär :confused:. Så det känns inte helt ok att sluta fylla på. Finns det annan mat i naturen nu (Småland) och fåglarna är bara bekväma av sig eller bör jag fortsätta ett tag till?

När slutar ni mata fåglarna? Jag har haft mat ute hela vintern (första vintern i huset) men det har inte gått åt så mycket. Jag har lite dåligt med buskar och andra gömställen så fåglarna har tydligen valt andra ställen och bara ätit hos mig de få dagar det varit snö och kallt.
Men sista veckan, nu när det börjar kännas som vår, så är min mat populär :confused:. Så det känns inte helt ok att sluta fylla på. Finns det annan mat i naturen nu (Småland) och fåglarna är bara bekväma av sig eller bör jag fortsätta ett tag till?
Fortsätt du ett tag till. Är säkert flyttfåglar som haft en strapatsrik resa som kan behöva fylla på. Det är ju inte direkt mycket insekter än.

Fortsätter också mata, fyllde bara på den ena sist men den gick åt på knappt 2 dagar. I och för sig såg jag ekorren och kajorna där några gånger. Jordnötterna försvinner som smör i solsken.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 223
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 641
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA