När slutar man hoppas?

Beklagar att han inte kommit tillbaka :(

Hade hoppats att du skulle ha skrivit att han kommit tillrätta nu. Tänk att det gått sex månader sedan han försvann.

Förstår precis det där med försäkringen.

Min mamma dog för tre år sedan och jag har fortfarande hennes mobilnr kvar i adressboken i mobilen. Om jag tar bort det så känns hennes frånvaro så definitivt på något sätt.

Egentligen kan jag väl tycka att försäkringen gör varken till eller från men som redan sagts att det blir väldigt definitivt när den avslutas. När försäkringen väl är uppsagd kommer det bli officiellt att han inte kommer att komma tillbaka.

Jag vill förhala processen. Jag vill blunda för sanningen och bara låtsas lite till att han fortfarande finns hos mig.

Tack för alla tumhållningar och all pepp ni har gett mig ❤️

Egentligen kan jag väl tycka att försäkringen gör varken till eller från men som redan sagts att det blir väldigt definitivt när den avslutas. När försäkringen väl är uppsagd kommer det bli officiellt att han inte kommer att komma tillbaka.

Jag vill förhala processen. Jag vill blunda för sanningen och bara låtsas lite till att han fortfarande finns hos mig.

Tack för alla tumhållningar och all pepp ni har gett mig ❤️
Jag vet inte ens om det fungerar med djur men kan du kontakta något slags medium? Kanske kan ge något svar som kan lindra lite? Vet inte alls om du tror på sånt och det är ju förutsättningen om du över huvud taget skulle ha någon nytta av det..

Har du annonserat efter honom? På hittadjur.se och på blocket? Jag som har hittat många katter har haft problem med att de inte är efterlysta just för att folk tror att de ändå inte kommer komma hem. Kör också igång en ny omgång på fb. Ofta finns det lokala fbgrupper om bortsprungna katter som är aktiva och många hjälper till att leta efter katterna. Ring polisen igen och uppdatera din anmälan så att den är aktuell igen för när det har gått ett tag så glöms anmälningarna bort tyvärr.

Jag har en katt som kommer hit varje vinter, framåt våren försvinner han för att sedan komma tillbaka när det börjar bli kallt. Jag har annonserat om honom i fyra års tid men får inget svar och någon borde sakna honom för han är översocial nu när han känner sig hemma här och han är verkligen jättefin. Det är så tråkigt för kanske sitter någon och längtar efter sin katt men har förmodligen gett upp hoppet om att få återse honom efter fyra år också finns han här och mår bra.

@TinyWiny
Jag har haft "flygblad" i lokala mataffären, pratat med grannarna och två som har hjälpt till med fb eftersom jag inte har det själv.
Jag har inte annonserat på hittadjur.se för det visste jag inte ens fanns. Googlade på olika katthem i höstas men fick aldrig upp den sidan. Blocket har jag inte själv lagt ut någon efterlysning på.

Samtidigt som det är klart värt det om jag kan få hem min katt men samtidigt känns det som att det sliter upp en massa sår till antagligen ingen nytta. Jag orkar nog helt enkelt inte tända just det hoppet att det skulle kunna finnas en chans att få hem honom och återigen bli nedslagen om han inte gör det.
Jag tror ju tyvärr att han inte lever även om jag önskar att han kommer hem. Och lever han och bor hos någon annan så har de antagligen fått världens finaste katt.

Beklagar så :(
Hoppas han kommer hem! Vi fick hem våran via blocket! Efter 3 månader. Hon hade då börjat charma en familj och vilja komma in från kylan.

Förra tisdagen försvann min nioåriga katt spårlöst. Han är kastrat och har aldrig under de sju åren vi bott här varit på rymmen. Jag och min man har sökt efter honom överallt, ringt djursjukhuset och vi har vandrat i skogen utan att finna honom.
I mitt hjärta hoppas jag att han fortfarande kan komma hem, eftersom vi inte har hittat någon kropp så finns ändå möjligheten att han är vid liv. Förnuftet säger tyvärr något helt annat än att han ska komma hem. Vi har både räv och grävling i skogarna men jag vet inte hur hårt de går på katter? Hade han blivit påkörd borde vi väl ha hittat honom i ett dike?

Hur länge hoppas man på att sin katt ska komma hem igen? När slutar man hoppas och inser att de troligen inte kommer hem?
Man undrar ju vart alla försvunna katter tar vägen..?
Har själv blivit av med tre stycken under bara ett par års tid. Totalt väck, som uppslukade, inte ett spår av nåt... Gått och letat överallt (bodde i närheten av en väg) i dikena efter en liten pälsbit eller nåt litet skelettben eller halsband, på de två som hade det...
Om räven tar dom borde man ju finna nån liten rest..? Eller blir dom upplockade av nån som tar med dom nån hemsk stans..? :crazy:

Och ja, man fortsätter leta, titta på upphittade katter på nätet osv, fast jag förstår ju att dom, framförallt han som var född -98, förmodligen inte finns längre...

@Milene har du haft alla tre katterna ute samtidigt eller har du skaffat nya katter när den ens försvunnit? Det här är den första och enda utekatten jag kommer att ha. Det är ju psykisk terror att inte få hem sin katt så jag funderar mest på hur du orkar att ha förlorat tre katter på detta vidriga sätt? Jag är tacksam att mina andra två katter är innekatter.

Mitt inlägg är inte tänkt som anklagande om tonen uppfattas så utan jag bara undrar.

@Milene har du haft alla tre katterna ute samtidigt eller har du skaffat nya katter när den ens försvunnit? Det här är den första och enda utekatten jag kommer att ha. Det är ju psykisk terror att inte få hem sin katt så jag funderar mest på hur du orkar att ha förlorat tre katter på detta vidriga sätt? Jag är tacksam att mina andra två katter är innekatter.

Mitt inlägg är inte tänkt som anklagande om tonen uppfattas så utan jag bara undrar.
"Blixten", försvann vid 9 års ålder. Lina och Tindra (kullsyskon), försvann bägge två med bara ett par månaders mellanrum vid ca 1,5 års ålder.
Efter detta flyttade jag (2009), och har därefter haft 2 - 3 katter hela tiden och ingen har försvunnit för mig...

Jag har mina katter främst som utekatter, eftersom deras syfte är att hålla rent från möss, det är liksom därför jag har dom. Om jag bodde i stan skulle jag nog däremot ha innekatt. Då slipper man ju oron för att de ska försvinna, ja... :(

De hamnar hos sådana som mig och mina gelikar som kämpar som idioter för att finna ägaren men som sedan tar hand om dem som sina. Jag har tagit hand om närmare 20 hittekatter sedan i mitten av 90 talet. Var finns alla de ägarna? Jag har hittat en enda!
Jag har alltid märkt mina katter. Det hjälper kanske inte..?

Jag har alltid märkt mina katter. Det hjälper kanske inte..?

Jo det hjälper iallafall mig jättemycket! Särskilt om de är tatuerade i örat så att man ser märkningen. Ofta är katter som kommer lite skygga så det kan ta ett tag innan man kan ta dem till veterinären för chipavläsning men en tatuering ser man ju i normalfallet ganska omgående. Min mamma gjorde faktiskt så med deras senast tillskott att hon både chippade och tatuerade katten i örat. Tatueringar kan ju bli sämre med tiden och då är det super att det finns ett chip också :)

Jo det hjälper iallafall mig jättemycket! Särskilt om de är tatuerade i örat så att man ser märkningen. Ofta är katter som kommer lite skygga så det kan ta ett tag innan man kan ta dem till veterinären för chipavläsning men en tatuering ser man ju i normalfallet ganska omgående. Min mamma gjorde faktiskt så med deras senast tillskott att hon både chippade och tatuerade katten i örat. Tatueringar kan ju bli sämre med tiden och då är det super att det finns ett chip också :)
Ja, det är just tatuering jag har gjort. Tänker att om nån får tag på katten så ser dom direkt att de har ett hem och en ägare som efterfrågar dom.

Min stora oro är väl eg att det är nån som plockar upp katter och tar dom till t ex djurförsök... Men det kanske bara är min vilda fantasi som spökar..?

Ja, det är just tatuering jag har gjort. Tänker att om nån får tag på katten så ser dom direkt att de har ett hem och en ägare som efterfrågar dom.

Min stora oro är väl eg att det är nån som plockar upp katter och tar dom till t ex djurförsök... Men det kanske bara är min vilda fantasi som spökar..?

Det är en väldigt bra tanke :up: Tänk om alla tänkte som du vad enkelt det hade varit att återbörda katter som har sprungit bort då.

Jag har aldrig hört om katter som stjäls för att gå till djurförsök. Jag tycker att i en värld där man tyvärr kan få kattungar gratis så borde inte det behövas? Men jag vet inte. Däremot finns det tyvärr alltid idioter som är elaka mot katter enbart för att de (alltså idioterna, inte katterna) är ena elaka jävlar :rage:
Vi har haft två katter som har försvunnit spårlöst men i de fallen tror jag mest på att det är räven som har varit framme :(

Apropå djurförsök så är det djur som är uppfödda till det ändamålet (iaf enligt Astra i Lund våren 2010 när jag var där). De vill ju ha djur som de har så god koll på bakgrunden på som möjligt.

@Michellan95 så hoppades jag också på att han var tillbaka hemma. :(

Jag drömde i natt att Jetson var hemma. Han låg på mattan i vardagsrummet och var bara lite smalare än innan. Jag kunde i drömmen tom känna hans doft :love:

Apropå djurförsök så är det djur som är uppfödda till det ändamålet (iaf enligt Astra i Lund våren 2010 när jag var där). De vill ju ha djur som de har så god koll på bakgrunden på som möjligt.

Man får inte ta in djur i medicinska försök hur som helst, det måste nästan alltid vara destinationsuppfödda om studien ska bli bra. Just katt används dessutom sällan i Sverige (annat än beteendestudier, som också klassas som djurförsök). Hund finns en del, men de är destinationsuppfödda.

Jag drömde i natt att Jetson var hemma. Han låg på mattan i vardagsrummet och var bara lite smalare än innan. Jag kunde i drömmen tom känna hans doft :love:

Som jag ser det så skickar han dig budskap. :)

Vad han vill, det får du klura ut själv...du vet din dröm o vad du kände i drömmen. Gå på känslan.

Känner igen mig så väl. En av mina försvann spårlöst förförra året och efter några månader var jag säker på att han var borta för alltid. Levde på hoppet eftersom man trots allt hört en del solskenshistorier om katter som dykt upp efter långt tid men jag var rätt säker på att det inte skulle hända mig.

Som döm min förvåning när han efter 6 månader dök upp! Hungrig men annars i fint skick.

Och förra året var det dags igen - han försvann framåt våren och jag var övertygad om att han var död men hoppades att han skulle återkomma från de döda en gång till. Och det gjorde han! Efter 6 månader den här gången också.

Verkar som han bor nån annanstans på somrarna så nu väntar jag på att han ska ge sig av i år igen. Kanske sitter nån annan och väntar på att han ska komma. Skulle helst sätta på en GPS så jag kunde se vart han går!

Håller tummarna för att din också dyker upp - det kan hända :)

@Elektron nästan 7,5 månad har gått nu.

*kl*
Egentligen var det inte nära men ändå så kändes det som att det var nära att vi skulle kunna ha fått hem Jetson för två-tre veckor sedan. Tyvärr så var det inte min katt som var upphittad utan någon annans.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 566
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 428
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 193
Senast: Yrsel
·
Ridning Hej! Jag är nybliven hästägare sedan 2 månader sedan. Jag köpte en lugn och snäll kille som skulle endast användas till lätt ridning och...
2
Svar
28
· Visningar
7 614

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Passar inte med min hund :(
  • Skällande hundar
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat