När slutar man hoppas?

Hade du satt upp lappar runt i området? Om inte så skriv verkligen hur otroligt saknad han är och hur ledsen du är för att han är borta och jättejätteorolig, om det är så att någon tyckt han va fin och "tagit hand" om honom kanske dom får dåligt samvete när dom ser hur ledsen du är :)

Kanske helt enkelt ska skriva en lite mer personlig lapp till affären än att han är borta och bor hos oss (mycket förenklat). Spela på någons känslor om han skulle vara nappad.

Exakt, många kanske inte förstår att katten är en otroligt saknad familjemedlem utan förutsätter att någon bara skiter i den och inte bryr sig. Vissa blir för snälla och tänker sig inte för och då är det bra att påpeka för dom att man kan inte göra saker hursomhelst utan det påverkar andra och dom kan bli jätteledsna och oroliga. Så bred på med saknad och orolighet, rädsla, inte kunna sova, familjemedlem och allt det där som faktiskt är helt sant!

Fy så sorgligt :( Jag skulle dö om min kisse försvann tror jag.. Tänkte faktiskt köpa ett sådan här halsband till honom
http://pawtrack.com

Det som svider mest efter att han inte är här hos oss är att jag ville aldrig ha en utekatt. Vi hade bestämt när vi flyttade till vårt hus att alla katter ska bo inne för att slippa såna här scenarion för usch så det tär :( men det blir inte allt som tänkt med viljestarkt djur. Saknaden är enorm och att inte veta vad som har hänt är hur drygt och hjärtskärande som helst.

Vi skämtade nog kanske två veckor innan han försvann att han borde ha en gps i nacken så vi kunde spåra honom. Ödets ironi?

Ja det måste vara det värsta, att inte veta vad som har hänt :( nej, fy så hemskt. Tyvärr så är det väldigt svårt att bestämma över dessa små djur.
Min kisse skulle nog aldrig prata med mig mer om jag inte lät honom gå ut, det skulle aldrig gå tror jag.
Sitter oxå och tänker att jag aldrig vill släppa ut honom mer, han blev påkörd av en bil i torsdags men hade änglavakt, han lever men har fruktansvärt ont överallt. :(

Jetson har varit inne i perioder självmant och under tvång och ena gången var när vi fick massor med snö och han inte kunde gå någonstans än till parkeringen och stallet. Han blev deprimerad, han sov hela dagarna, hela nätterna och lystern i pälsen försvann och han tappade hull men veterinären hittade inget fel på honom. Sedan har han varit inne pga andra medicinskaskäl (medicinering mm) men så fort han blir tillräckligt pigg börjar han kissa inne på allt och lever rövare på de andra katterna.

Annars har han haft tur och sluppit olyckor. Stackars din katt :( hoppas han får må bra snart igen!

Åh nej! Jag hoppas alltid att den här tråden ska vara uppdaterad när jag loggar in, och att det finns goda nyheter då... Lider verkligen med dig - att inte veta är det absolut värsta. Hoppas, hoppas, hoppas att han kommer hem snart igen, hel och hållen.
Styrkekramar i massor!

Åh nej! Jag hoppas alltid att den här tråden ska vara uppdaterad när jag loggar in, och att det finns goda nyheter då... Lider verkligen med dig - att inte veta är det absolut värsta. Hoppas, hoppas, hoppas att han kommer hem snart igen, hel och hållen.
Styrkekramar i massor!

Tack, ja jag hoppas jag med att jag kan skriva att han är hemma igen snart.

@As_Vegas
Han är polisanmäld men efter att ha läst eldkyss (?) tråd så känns det ju inte säkert att han kommer hem ändå :(

*kl*

Idag när jag och dottern stod på Ica och skulle köpa kattmat blev jag så där tom och var på väg att börja gråta. Jetson är inte kräsen på mat men är en stor kille på 7 kg och äter mycket mer än mina två innekatter så vi har alltid köpt "stora" burkar från mjau till honom. Min dotter tog burkar i trogen vana som vi fick ställa tillbaka för vi har ju ingen Jetson hemma :cry:

Dottern är däremot mycket mer lugn än vad jag är. Hon konstaterar mest att nu har vi bara två katter och Jetson har sprungit bort. Ett tag var hon även väldigt övertygad om att han var i himlen medan jag tyckte han minsann kunde komma hem igen.

Vår grannes katt var borta någon månad, så helt plötsligt när alla trodde den var försvunnen för gott så dök den upp.

Håller tummarna att din katt är vid liv och kommer hem snart.

Förstår att du är orolig.
Mina grannars katt var borta i två år!
Efter två år klev den bara in genom grinden som om inget hade hänt! Katten såg mkt frågande ut när ägarna grät och verkade mest tycka uppståndelsen var fånig! ;)
SKullle vara intressant att veta vart den hade varit. Hade kanske skaffat sig en ny familj att bo hos eller nåt!

Nu har det gått sex månader sedan min fina Jetson försvann.

Det är fortfarande tomt, jag tycker fortfarande att jag hör honom utanför ytterdörren och jag tittar fortfarande och förväntar mig fortfarande att han ska komma springande när jag kommer hem med bilen.

Jag saknar honom, jag betalar ännu för hans försäkring fast jag borde säga upp den. Förnuftmässigt har jag slutat att hoppas att han ska komma hem men jag kan inte riktigt med att säga upp försäkringen. Jag vill ju att han ska komma hem igen, känslomässigt hoppas jag fortfarande.

Nu har det gått sex månader sedan min fina Jetson försvann.

Det är fortfarande tomt, jag tycker fortfarande att jag hör honom utanför ytterdörren och jag tittar fortfarande och förväntar mig fortfarande att han ska komma springande när jag kommer hem med bilen.

Jag saknar honom, jag betalar ännu för hans försäkring fast jag borde säga upp den. Förnuftmässigt har jag slutat att hoppas att han ska komma hem men jag kan inte riktigt med att säga upp försäkringen. Jag vill ju att han ska komma hem igen, känslomässigt hoppas jag fortfarande.
Och jag som läst hela tråden nu och ville sååå gärna att sista inlägget skulle innehålla att Jetson kommit hem igen! Fy vad jag lider med dej.... Men ge inte upp hoppet än, här finns många fina solskenshistorier där katter försvunnit för att sen dyka upp lika oväntat. Varma styrkekramar till dej och jag hoppas innerligt jag får läsa i tråden att din fina tiger kommit hem välbehållen igen:)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 566
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 428
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 193
Senast: Yrsel
·
Ridning Hej! Jag är nybliven hästägare sedan 2 månader sedan. Jag köpte en lugn och snäll kille som skulle endast användas till lätt ridning och...
2
Svar
28
· Visningar
7 614

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sundsvall?
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat