När slutar man hoppas?

Tack @aprilmaj men jag är så pessimistisk trots alla solskenshistorier.
Jag hoppas att en dag få skriva jag också att Jetson har kommit hem.

Jag håller tummar och tår (och kissarna tassar!) för att Jetson kommer hem. Jag vet hur jävligt det känns men kan berätta att de gånger någon av våra försvunnit har de kommit hem.

Värsta var ena kissen när jag var liten. Det visade sig att hon följt med ett av fars lass till soptippen (det fanns en gammeldags soptipp här då, inte återvinning som nu). Vi hade spridit ut på byn att vi blivit av med en katt och plötsligt ringde de som bodde närmast soptippen (tippen låg en bit ut i skogen) och berättade att de hade en tam svartvit katthona där. Det var Lillsnurran, lite mager men väldigt glad att få komma hem :love:

Tack @Svartfot

*kl*
Hoppas varje dag när jag kommer hem att han ska vara tillbaka. Besvikelsen är stor när jag kör upp på parkeringen och ingen katt sitter på gången och hälsar en välkommen hem. Hoppet lever en liten stund till medan jag går gången upp till huset men grusas igen när jag kommer till dörren och ingen katt ligger och kurrar på madrassen på trappen.

Min fina katt. Vad han är saknad :(

Jag hittade en katt på ÅVC en gång för många år sen, hon var i bra skick men man såg att hon inte hörde hemma där. Jag tog med henne och började leta ägare, tog ett par dagar sen hittade jag ägaren som trodde hon va död... Men hon hade tröttnat på sina kattungar hemma och antagligen åkt med sopbilen ganska många kilometer... Visade sig att hon var fin raskatt och har aldrig sett en lyckligare ägaren när hon kom och hämtade henne :love:

Hoppas på!
Och titta högt i alla träd, vi hittade min misse åtta meter upp efter nio dagar i den hetaste hettan i sommar. Hon lever och mår bra efter en natts dropp :)
Jag tror och hoppas att fine Jetson kommer hem!

@miiiiiiia förstår att hon blev glad vem hade inte blivit det :) tokiga katter att inte hålla sig hemma.

@LaMirage ja träden har jag också tänkt på. Det var bl.a. i träden vi har tittat i i skogen. Han är ju katt men han är inte skarpaste kniven i lådan om man får vara så ärlig.

Lappa i närmaste mataffär/stad/närområde. Katter går ju långt självmant och de kan ju även bli skrämda och springa så långt att de inte hittar hem igen.

Fortfarande ingen Jetson har synts till :(
Nu har jag börjat fundera på hur jag ska göra med hans försäkring. Han är bara veterinärförsäkrad men om jag tar bort den och om han skulle komma hem igen två månader senare efter uppsägning eller nåt så lär jag väl inte få försäkra om honom.

Anledningen att jag har börjat fundera är väl i största allmänhet att jag tänker väldigt mycket på min katt. Hur han mår, om han mår, var han är och varför jag inte hittar honom.
Försäkringen ska inte förnyas förrän i december så det är ingen större panik där heller. Bara en massa funderingar.

@Michellan95 Vår ena katt var borta i nästan 4 år innan han en dag satt på trappen igen :) Vi tror att han på nåt sätt hamnat i någons bil/släp och hamnat långt hemifrån men lik förbannat tog han sig hem igen, så tappa inte hoppet! Och skriv om det FB, gör en sida eller ett event och be alla du känner och bekantas bekanta dela det så så många som möjligt ser hans bild och har det i bakhuvudet. Så har många bekanta fått tillbaka försvunna katter så det är inte alls omöjligt utan istället ett jättebra sätt att skapa medvetenhet.

@Aliche
Tänk 4 år, vilken lång tid! Mirakel sker helt klart.

Jetson skulle vara 13 år om han kom hem om 4 år. Men jag skulle nog inte orka mentalt gå och hoppas i 4 år att han ska komma hem. Även om jag säkert kommer fortsätta att titta genom fönstret för att se om han sitter på trappen tills dess jag själv inser att han inte kommer vara 25 år när han kommer hem.
Än finns ju hoppet, det har "bara" gått drygt 2,5 vecka men känns som en evighet. Jag hoppas verkligen att min fina katt är hemma snart igen.

I början känns ju varje dag som en evighet sen blir det lite längre emellan gångerna man tänker på dom och sen lite längre igen.. Vi hade gett upp hoppet när han en dag satt där, när man minst anar det är dom tillbaka som inget har hänt :)
Men absolut skapa ett event på FB och sprid det till precis alla alla alla! Har han id-nr, tatuering, distinkta tecken? Ta med allt och lägg upp flera bilder från olika vinklar!

I början känns ju varje dag som en evighet sen blir det lite längre emellan gångerna man tänker på dom och sen lite längre igen.. Vi hade gett upp hoppet när han en dag satt där, när man minst anar det är dom tillbaka som inget har hänt :)
Men absolut skapa ett event på FB och sprid det till precis alla alla alla! Har han id-nr, tatuering, distinkta tecken? Ta med allt och lägg upp flera bilder från olika vinklar!

Jag har inte fb men har fått hjälp från flera håll ändå att efterlysa honom.
Han är inte så speciell, han är röd tigré utan egentliga tecken. Men han är tatuerad och där sista siffran är stämplad genom örat så den syns på utsidan också. Så tyvärr är han inte speciell mer än i mina ögon.

Jag har inte fb men har fått hjälp från flera håll ändå att efterlysa honom.
Han är inte så speciell, han är röd tigré utan egentliga tecken. Men han är tatuerad och där sista siffran är stämplad genom örat så den syns på utsidan också. Så tyvärr är han inte speciell mer än i mina ögon.

Fast det räcker ju faktiskt gott och väl att han är speciell för dig :) *stor kram*

Vår stallkatt försvann för ett par år sedan, vi vet inte riktigt hur det gick till för plötsligt var han bara borta. Vi sökte överallt efter honom, utan resultat, och vi trodde nog att han fallit offer för räven. Efter 6 månader så plockade vi bort hans saker med stor sorg i hjärtat, men döm av vår förvåning när han då två veckor senare dök upp på vår stallplan mager, eländig med massor av sår över hela kroppen. Han hade inga stämband kvar, och dragit på sig en eländig urinvägsinfektion.

Vi tror i efterskott att han klivit på en hästtransport i närheten, och hamnat på något främmande ställe. Grannen körde ett av sina ston på betäckning i samma veva 18 mil bort, och vi tror att det var där han åkte med.

Han har sedan tagit sig hemåt, men har förmodligen råkat ut för massor av elände på hemvägen. Tilläggas bör att detta från början var en mycket, mycket skygg hittekatt som kom till oss och stannade. Vi känner oss hedrade att han tyckte det var värt besväret att leta sig hemåt så långt hemifrån.

Åh stackars lilla katt @Boj vilket trauma för stackaren :(

Jetson är "översocial" och inte skarpaste kniven i lådan så skulle någon ha nappat honom för att han är fin så tror jag ärligt att han inte kommer hem igen.
Imorgon har det gått tre veckor och jag saknar honom så himla mycket. Hoppas han också hittar hem snart i alla fall.

Hade du satt upp lappar runt i området? Om inte så skriv verkligen hur otroligt saknad han är och hur ledsen du är för att han är borta och jättejätteorolig, om det är så att någon tyckt han va fin och "tagit hand" om honom kanske dom får dåligt samvete när dom ser hur ledsen du är :)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 566
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 428
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 193
Senast: Yrsel
·
Ridning Hej! Jag är nybliven hästägare sedan 2 månader sedan. Jag köpte en lugn och snäll kille som skulle endast användas till lätt ridning och...
2
Svar
28
· Visningar
7 614

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • Parfym
  • Fråga om kollegors roller

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat