Jag släppte ut min på dygnet runt bete den 3:e maj.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, som frågan i rubriken lyder: när släpper ni era hästar på bete? Har det med träningen att göra om ni släpper dom sent eller inte?
Lite nyfiken för det känns som att jag brukar släppa min rätt tidigt runt 15april beroende på vädret
Sv: När släpper ni hästarna på bete?
Bete???? Mitt i tävlingsäsongen??
Våran dam har sin semesterperiod mitt under mörkaste vintern, då får hon ta det lugnt och vila upp sig...
Fast hon går ju ute dygnet runt från juni tillochmed augusti ungefär...
Vi westernstollar har ju vår tävlingssäsong från april till slutet på oktober..
/Carina
Våra hästar går på gräs mer eller mindre från april och tom oktober
Går efter vädret och hur det växer i hagarna. Fasar in hästarna på betet då araben är lättfödd och vill inte ta några risker (fång) I år blev det något senare än förra året då det var snö 1 maj (bor i Uppland). Vill gärna att det ska vara ok grader nattetid, runt den 15:e maj brukar våra vara släppta på bete. Vi är hobbyryttare så träning och sånt spelar inte in.Ja, som frågan i rubriken lyder: när släpper ni era hästar på bete? Har det med träningen att göra om ni släpper dom sent eller inte?
Lite nyfiken för det känns som att jag brukar släppa min rätt tidigt runt 15april beroende på vädret