När "ska" man skicka träckprov

L

lola97

När visar provet mest om det nu visar mer eller mindre visa perioder. Ska skicka in till våren och jag undrar hur länge man bör vänta! Vaknar det upp mer maskar med värmen? Blir det bra om man skickar typ mitten på april/början av maj?
Har kanske inte någon betydelse?
När skickar ni in det?

Sv: När "ska" man skicka träckprov

Jag gör alltid träckprov på mina i början av April. Hämtar hem en ny pålla idag och det ska bli intressant att se vad hon visar. Mina hade väldigt lågt parasittryck förra året, gjorde bara en avmaskning på hösten mot styngflugan.

Enligt den vet jag talat med, så skall man skicka in träckprov på våren, eftersom parasiterna mycket riktigt "vaknar" framåt vårkanten (hon rekommenderade början av maj, och då bor jag i Halland).

En tid före betessläppet brukar jag...det är ju ändå på betet man håller på med maskningarna..Så jag själv ser ingen anledning att ta tex i april...jag menar: vi släpper ju ändå inte förräns i juni ändå...fast hur man gör spelar väl mindre roll. Ta när du känner för det. Vill man veta i april så är det väl helt ok. En del kanske släpper på bete april/maj...vad vet jag.

Tack så mycket för era svar :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
946
Senast: corzette
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 147
Senast: Habina
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 722
Senast: fixi
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 950
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V