Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror efterfrågan generellt sett alltid är hög, men kombinationen att många jobbar hemifrån under pandemin vilket ger dem tid för valp (vilket många kanske planerat länge men aldrig haft tillfälle, medan andra tänker ’nu när vi ändå är hemma’) och att seriösa uppfödare har svårt att göra alla tester/skaffa meriter/resa för avel gör att det blivit extremt lukrativt för oseriösa valpproducenter att kränga ut valpar för hutlösa priser.Ja den enorma efterfrågan på hundar?när ska detta planas ut? Vad tror ni? Och varför har det blivit såhär extremt,är det verkligen bara pga covid-19?
Ja, det var inte lätt att hitta hunddagis eller dagmatte före hellerFrågan är hur många som planerat för hunden även när de börjar gå tillbaka till sina jobb...
En hel del av oss kommer nog inte göra det. Jag kommer sannolikt aldrig gå tillbaka till fulltid på kontoret. Vi håller på att genomföra en kontorsflytt, och mitt företag planerar kontorsplatser utifrån lite hur vi kan tänka oss jobba nu. Dvs ett visst antal av oss "kräver" att ha en egen skrivbordsplats, vissa som jag säger att vi kan sitta på flexplats. Dvs x antal platser som kan användas av x+y personer. Det verkar då vara tänkt att man är på kontoret 2-3 dagar i veckan, tex, beroende på vem man är och vad man gör.Frågan är hur många som planerat för hunden även när de börjar gå tillbaka till sina jobb...
Naturligtvis har en del absolut planerat för sitt hundägande även efter detta, men jag tror tyvärr inte alls att ens majoriteten har det...En hel del av oss kommer nog inte göra det. Jag kommer sannolikt aldrig gå tillbaka till fulltid på kontoret. Vi håller på att genomföra en kontorsflytt, och mitt företag planerar kontorsplatser utifrån lite hur vi kan tänka oss jobba nu. Dvs ett visst antal av oss "kräver" att ha en egen skrivbordsplats, vissa som jag säger att vi kan sitta på flexplats. Dvs x antal platser som kan användas av x+y personer. Det verkar då vara tänkt att man är på kontoret 2-3 dagar i veckan, tex, beroende på vem man är och vad man gör.
Tror inte mitt företag är ensamt om detta.
Naturligtvis har en del absolut planerat för sitt hundägande även efter detta, men jag tror tyvärr inte alls att ens majoriteten har det...
Frågan är hur många som planerat för hunden även när de börjar gå tillbaka till sina jobb...
Jag hoppas du har fel.Jag planerade så att jag skrev in min pojk på hunddagis redan nu även fast jag får vara hemma till årsskiftet.
Han får vänja in sig så smått, jag har platsen säkrad, jag skulle inte våga vänta och hoppas det finns platser nästa år..
Tror dock att det finns risk att det kommer bli kaos, med helt fulla dagis/dagmattar, folk som inte har någon lösning och måste göra sig av med sin hund/oplanerade köp, och kanske mindre seriösa dagis/dagmattar som tummar på reglerna.
Hoppas jag har fel dock för hundarnas skull.
En hel del av oss kommer nog inte göra det. Jag kommer sannolikt aldrig gå tillbaka till fulltid på kontoret. Vi håller på att genomföra en kontorsflytt, och mitt företag planerar kontorsplatser utifrån lite hur vi kan tänka oss jobba nu. Dvs ett visst antal av oss "kräver" att ha en egen skrivbordsplats, vissa som jag säger att vi kan sitta på flexplats. Dvs x antal platser som kan användas av x+y personer. Det verkar då vara tänkt att man är på kontoret 2-3 dagar i veckan, tex, beroende på vem man är och vad man gör.
Tror inte mitt företag är ensamt om detta.
Jag tror som du att många av de arbetsplatser som man kan jobba hemmifrån i framtiden kommer nyttja detta i större utsträckning. Jag har hör från i princip alla mina bekanta som i dag jobbar hemmifrån pga Covid att detta är något deras arbetsgivare tittar på. Flera säger att deras kontor ska downsiza och att möten, kundbesök och konferanser kommer tas mer online.
Precis. Och att det finns mycket pengar att spara på att ha mindre kontor, mindre resande och hotellnätter mm. Plus att det är klimatsmart och ligger i tiden.Ja, man märker antagligen att pengarna rullar in ändå, och kontorsplatser är dyra
Precis. Och att det finns mycket pengar att spara på att ha mindre kontor, mindre resande och hotellnätter mm. Plus att det är klimatsmart och ligger i tiden.
Handlar det om klimatet så är det ju ganska ironiskt att det leder till att fler skaffar hund. Min lille äter ca 100 g/kött om dagen - är jag oförsiktig är det samma klimatkostnad som 5 km bilpendling per arbetsdag (nu äter han mycket whole prey och sällan nöt så beräkningarna är fel)Exakt. Även om jag kanske är lite cynisk och tror att det är pengarna som styr, och inte klimatfrågan... så blir ju klimatfrågan ännu ett bra argument till varför man gör förändringarna
Covid gav fördel i form av en påtvingad testperiod så både företag och folk fått chansen att vänja sig vid detta.
Handlar det om klimatet så är det ju ganska ironiskt att det leder till att fler skaffar hund. Min lille äter ca 100 g/kött om dagen - är jag oförsiktig är det samma klimatkostnad som 5 km bilpendling per arbetsdag (nu äter han mycket whole prey och sällan nöt så beräkningarna är fel)