När på dygnet föddes ert/era barn?

Första kl 17 och andra kl 04. Båda gångerna startade värkarbetet strax efter att jag gått och lagt mig vid 22.

Men med första nådde jag gränsen tre värkar på 10 min kl 06, åkte in öppen 5 cm och allting avstannade. Sattes igång kl 14 och han var ute vid 17.

Med andragande jag 4 värkar på tio minuter kl 24, åkte in vid 01:30 och före 04 var hon ute.

Tror de flesta förlossningar startar på kvällen/natten. Sedan beror det på hur lång tid det tar, när på dygnet barnet väl fötts. Samt om man sätter in värkstimulerande (snabbar på) eller bedövar med t ex epidural (kan avstanna/sakta ned förloppet).

Jag har "hört" att dom föds ungefär samma tid som dom görs 😁
Så en är gjord innan mannen gick till jobbet (06.37) och 2 barn är gjorda direkt efter mannen kom hem (15.37 och 16.12)
Jag gillar den förklaringen, att barn föds på ett ungefär samma tid som dom är gjorda 😁

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 303
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 295
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar