När och varför slutade arab registrera korsningar

Shaggy

Trådstartare
Jag letade efter lite info om araben igår och började på arabs sida. Då såg jag av en slump att de numera inte registrerar arabkorsningar. Är det någon som vet när de slutade med det och varför de gjorde det?
(Iofs ska väl alla partbredägare vara överlyckliga för det)

Ingår arabhästarna möjligen den bunt med avelsförbund som varit (är?) extremt röriga och typ fråntogs rätten att föra egen registratur när det nu var. Det skulle ju kanske kunna vara en bidragande orsak 🤔

Det var många år sedan det var på tapeten vad jag vet. Runt 2010 och de reggade korsningar så sent som 2014 så tror inte det är det om inget nytt har framkommit. Det var dock rejält rörigt när jag reggade mina men det är som sagt ett tag sedan.

Liknande trådar

Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 884
Senast: Ramona
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 320
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 176
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
758
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama