Jag har aldrig haft någon klar idé om vad jag vill bli, bara en massa yrken jag absolut inte vill ha. Nu har jag hunnit både fylla 30 och disputera och har fortfarande ingen aning om vad jag vill bli när jag blir stor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
när jag var riktigt liten ville jag bli ridande polis, med hund OCH en papegoja på axeln
När jag gick i ettan, om jag minns rätt, ville min kompis Agneta och jag bli - tadaaa - toalettstädare!! Varje rast brukade vi smita ner på skolans toaletter, som låg i källarplanet med alla bås på rad, och så tvättade vi handfaten. Skoltoaletterna hade en speciell slags blå pappershanddukar som gjorde tvållöddret blått och VAD vi tvättade och stod i och var jättelyckliga! (Vill dock inte minnas om vi skurade toalettstolarna också...). Och vi bestämde att detta skulle vi syssla med som vuxna! Drömjobbet!
Jag vet. Jag har funderat på att söka utbildningen uppe på SLU men har, av olika skäl, valt SSK istället.Djursjukskötare är numera ett legitimationsyrke det med och treårig universitetsutbildning. Men det kräver högre betyg/poäng för antagning än sjuksköterska.
Tyvärr tror jag dålig SYO-konsulenter sabbat för många Som @Teilani sa, för många är för bra på att trycka ner folk. Någonstans känns det väldigt mycket som "du ska inte tro att du är något". !
"Min" SYO bara fnös åt mina författarambitioner och att bli journalist var alldeles för osäkert. I stället lobbade hon stenhårt för att jag skulle bli tandhygienist. En himla tur att jag inte lyssnade.
Tandhygienist?! Var i all världen fick hon den idén ifrån?