I slutet av nian hade jag en dröm om att jobba med EU i Bryssel och valde bland annat därför en linje på gymnasiet som hette "samhällsprogrammet Europa". Vi fick göra en resa till Bryssel och besökte bland annat Marit Pålsson där och jag hade fortfarande tankar på att arbeta där. Efter att ha arbetat några år och samtidigt försökt komma på vad jag skulle plugga bestämde jag mig för Pol Mag och när folk frågade vad man kunde arbeta med då var ett av svaren bl.a. inom EU. Så mina tankar om EU levde kvar ganska länge men jag insåg nog ganska tidigt att det krävde att man ville lägga mer energi på sina studier och liknande än vad jag var beredd till.
Nu jobbar jag statligt som handläggare och trivs bra men jag har många vänner som är ingengörer och tycker att dom verkar ha väldigt roliga jobb. Jag var även inne på att jag egentligen skulle ha blivit läkare i några år efter min examen men orkade inte börja om med plugg och är glad för det idag då jag nu inte alls är intresserad av det.
Nu jobbar jag statligt som handläggare och trivs bra men jag har många vänner som är ingengörer och tycker att dom verkar ha väldigt roliga jobb. Jag var även inne på att jag egentligen skulle ha blivit läkare i några år efter min examen men orkade inte börja om med plugg och är glad för det idag då jag nu inte alls är intresserad av det.