Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har använt mig av 24% när jag rengjort min vattenkokare. Fungerar utmärkt.Tex. man läser om avkalkning av kaffebryggare, vattenkokare, tvättmaskin eller använda som sköljmedel osv, är det 24% eller 12% som menas då? Står ju oftast just bara "ättika".
Blir alltid fundersam på hur mycket jag ska använda till allt då jag bara får tag på 12%.
Och 60% kallas för "Ättikssyra".12% är det som kallas ättiksprit; 24% är ren ättika.
Och 60% kallas för "Ättikssyra".
12% är det som kallas ättiksprit; 24% är ren ättika.
Jag tror dom pratar om ättika, 24% med tanke på att 12% heter ättiksprit.Jo det vet jag, undrade mest vilken av dom som menas när man säger "ta en del ättika och två delar vatten", "ta två msk ättika i sköljmedelsfacket" osv. Blir ju väldigt olika i utspädning mellan de två. Och med tanke på att det inte ens tycks gå att köpa annat än ättiksprit häromkring så funderar jag på om det är vad man vanligen säger bara "ättika" om när det handlar om husmorsknep m. m.
Jo det vet jag, undrade mest vilken av dom som menas när man säger "ta en del ättika och två delar vatten", "ta två msk ättika i sköljmedelsfacket" osv. Blir ju väldigt olika i utspädning mellan de två. Och med tanke på att det inte ens tycks gå att köpa annat än ättiksprit häromkring så funderar jag på om det är vad man vanligen säger bara "ättika" om när det handlar om husmorsknep m. m.