När man tränar...

Z

Zeroo

Jag ska börja på praktik på ett galoppstall nu, men är lite osäker när det gäller ridningen. När dom bara ska träna hästarna, ut och rida liksom, har dom galoppsadeln på dom då? Och rider dom med korta eller långa stigbyglar? Och hur brukar dom träna hästarna?! Vet att jag säkert kommer få veta det här när jag väl ska rida, men vill liksom veta lite, så jag vet lite om det hela, så jag har någon koll liksom..

Sv: När man tränar...

vilken tränare är det du ska ha praktik hos??

Sv: När man tränar...

Normalt rider man i träningssadlar, alltså mjuka sadlar som väger några kilo. Hjälp jag har glömt hur mycket dom väger, har ridit nästan alla mina lopp i en....

Längden på stiglädren varierar efter vad man själv trivs bäst med, jag rider alltid jättelångt för det tycker jag är skönast men det finns dom som rider jättekort. Det gjorde jag när jag var ung.:bump:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 304
Senast: Gunnar
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 311
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka