Ett uns av tvivel/eftertanke har uppkommit. Den senaste månaden har jag börjat träffa en gammal kompis/pojkvän igen. Helt fantastisk kille, anledningen till att det tog slut var att jag ville se om gräset var grönare någon annan stans. I sann man saknar inte kon innan båset är tomt-anda.
Jag tog mod till mig och berättade allt. Han sa att vad jag än väljer så stöttar han mig. Att han gärna tar på sig pappa-rollen. På ett sätt gjorde det mig väldigt ledsen, för det är ju såna här killar/män som förtjänar (om man får använda ett så slitet uttryck) att få barn. Inte såna som är otrogna skithögar. Ni förstår nog vad jag menar. Det är sent och jag orkar inte omformulera mig för att inte trampa någon på tårna.
Utöver det träffade jag en vän från hästvärlden. Han undrade vad mina planer var etc. Jag sa att jag funderade på ett mellanår men inte riktigt varför, sa något svävande om att plugga. Han tyckte jag var knäpp som inte satsade järnet nu när jag har en hel hög fina hästar. Det kanske jag också är?
Jag har ändå jobbat hårt för att komma dit jag är och är ännu inte nöjd. Jag tycker det är fel att säga att jag kämpat, för helt ärligt, att skutta över pinnar på ett djur är inte att kämpa. Visst har jag jobbat hårt för att komma hit men det är ju inget man måste göra för att överleva (hoppa häst alltså).
Nu svävade jag iväg från ämnet, men min tanke är väl att jag är inte så hundra-procentigt säker längre. Jag har inte sagt något till mannen. Det sker först när jag vet. Han ska inte få chansen att komma in under skinnet på mig och styra mig. Beslutet ska vara mitt, och just nu vacklar det lite.