Sv: När man redan kan läsa och räkna...
Men du, förskola är inte skola.
Det är inte samma sak, har inte samma syfte och har inte några kunskapsmål som ska uppnås.
Det kanske vore bättre för vissa barn att hoppa över förskoleklassen och gå direkt in i ettan? För många barn så är nämligen året i förskoleklass en direkt nödvändighet för att de ska klara av att gå i skolan året efter.
Tråkigt att höra att skolan fungerar på samma sätt som när jag var barn. Jag började skolan som 6-åring och kunde redan läsa, skriva och räkna. Men på 70-talet fanns inget utrymme för sådana barn som jag på min skola. Jag fick göra dötråkiga saker som att följa bokstäver med fingret. Fy tusan så fånigt att inte låta barn som har läralusten att få gå vidare. Som tur vad, så fick jag mycket stimulans av mina föräldrar och satt mest av tiden i skolan. Jag är inget geni, men gillade verkligen att få lära mig nya saker.
Det finns väl kanske inte resurser helt enkelt att låta barn vara individer nu heller?
Så kanske att ni ett tag ger henne lite att bita i hemma?
Men du, förskola är inte skola.
Det är inte samma sak, har inte samma syfte och har inte några kunskapsmål som ska uppnås.
Det kanske vore bättre för vissa barn att hoppa över förskoleklassen och gå direkt in i ettan? För många barn så är nämligen året i förskoleklass en direkt nödvändighet för att de ska klara av att gå i skolan året efter.