När kommer kattungarna??

S

Sassa

Hej!
Jag är ny på kattforumet och ber om ursäkt om det redan finns svar på min fråga i andra trådar, men jag frågar iaf.

Jag misstänker att min katt har gått och blivit med ungar och undrar nu hur jag ska veta när det är dags för henne att föda. Jag vill ju att hon ska föda inne då vi bor i ett bostadsområde.

Brukar katter välja att föda inomhus eller utomhus? Ska jag hålla henne inne när det börjar bli dags? Hur sjutton ska jag veta när det börjar närma sig??? När börjar dom få mjölk? Vad ska jag tänka på?

Som ni kanske förstått så är jag ny på det här + att det INTE va planerat att hon skulle bli på tjocken, hon är 6år och har aldrig haft ungar tidigare...

Hälp...:confused:

Hnota

Sv: När kommer kattungarna??

Jag hade åkt in till veterinären, är det inte för långt gånget kan de abortera ungarna och samtidigt kastrera henne.
Är hon 6 år och aldrig haft ungar kan det vara en stor hälsorisk för henne.

Ja du, när löpte hon senast? Svårt att säga när hon kommer föda när man inte vet när hon parats.

Hon har alltid varit jätte tydlig när hon löpt tidigare år, då har jag börjat ge henne p-piller, men efter några månader slutat ge dom. Sen har det gått typ 1 år och samma visa igen. Denna gång har hon inte visat nånting!
Jag hade tänkt sterilisera henne i år, men glömt/inte haft tid osv. Jag har inte gjort det tidigare ifall jag ville ha ungar efter henne, men det har aldrig blivit av och nu tycker jag hon blivit för gammal. Jag skulle tippa på att hon är i 5-6 veckan, är det för sent att ta bort dom då?

Det beror helt på veterinären. En del veterinären vill inte abortera senare än fjärde veckan, men ring runt och kolla. Blite det inte någon abort så kan du vänta dig kattungar om 3-4 veckor då. Katter går dräktiga i 9 veckor.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 588
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 287
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Omröstningar