När kommer era hästar ut på morgonen?

S

Skuggabaldur

Ja, som sagt, vilken tid släpper ni ut dem? Ändrar ni tiderna beroende på om det är sommar eller vinter - t. ex. att de kommer ut senare på vinterhalvåret (mörka tiden)? Eller är det samma året om?

Sv: När kommer era hästar ut på morgonen?

Ja, som sagt, vilken tid släpper ni ut dem? Ändrar ni tiderna beroende på om det är sommar eller vinter - t. ex. att de kommer ut senare på vinterhalvåret (mörka tiden)? Eller är det samma året om?

När jag tar in och ut dom beror helt på vädret, om det är relativt varmt och torrt ute får dom gå ute så längse om möjligt, om det regnar, då tar jag in dom direkt.
Om vädret är bra osv så går jag vanligtvis upp halv sex och släpper ut hästarna kvart i sex, om det är sämre väder kan det hända att jag mockar samtidigt som dom är inne och släpper ut dom när de slutat regna så det beror helt på. På sommaren går dom ju ute dygnet runt, finns ju ingen anledning till att stänga in dom om vädret tillåter dom att gå ute.

Strax efter kl 8 eller när det blir ljust. De får morgonhö ute i hagen. In beroende på när det blir mörkt. Sommartid ute dygnet runt.

mina hästar går ut ca 6-6,30 när dom fått morgonhöt sen vid ca 21,00 får dom hö och kraftfoder i hAgen som tar ajg in dom ca 22,30 då dom får kvälls höt för hela natten!:D

vi släpper ut hästarna vid 8 tiden på morgonen året om,o vi tar in dom mellan 5-6 på kvällen...förut när det var ljusare ute fick dom gå ute till åtta nio på kvällen..på sommren går dom ute dyngnet runt

Släpper ut redan vid 4 på morgonen , men tar in vid 17 ( vintern)på sommaren blir det att vara ute längre .

Allt mellan 6-8 på morgonen, men det beror bara på vädret, inte årstiden.

Släpper för det mesta ut vid 7, men 1-2 gånger i veckan redan vid 5 på grund av mina arbetstider. Tar in dem 21. På sommaren ute dygnet runt!!

Går ut vid 8 tiden och kommer in vid 18-19 tiden på höst/vinter/vår då dom står inne, annars sommar ute dygnet runt.
Skulle dom tas in tidigare beror det på vädret bara.

På vardagarna kommer de ut vid 7, och sen tar vi in dom vid 22 om det inte är för dåligt väder för då får de komma in tidigare. På helgerna kommer de ut vid 9, och sen tar vi in de samma tid som på vardagarna. Ibland får de vara ute hela nätterna om det är fint väder och inte allt för kallt.

På sommaren är de ute hela dygnet från ca mitten av maj till oktober (beroende på gräs och väder).
Resten av året så kommer de ut mellan 05:30 och 08:00 beroende på när jag börjar arbeta. Ingång är det mellan 18:00 och 20:30 också beroende på mina arbetstider.
I hagen finns det antingen gräs eller fri tillgång på hö/enslilage. Kraftfoder det får man äta i stallet.

De kommer ut mellan 7-8 på morgonen och in ungefär när det blir mörkt nu på vintern (runt 17-18 just nu).

På sommaren går de ute dygnet runt, från maj till september-oktober, beroende på väder.

Ute dygnet runt så länge det finns ordentligt med bete. Under stallperioden: ut kl 7 på vardagar, nångång mellan 7.30 och 9 på helger - in beroende på väder och vad jag har att göra, allt mellan 17 och 23 ungefär.

Större delen av året går de ute dygnet runt, Mars till September ungefär. Den uppstallade delen av åren kommer de ut när jag vaknar typ.... 6-8 ungefär.

nu får jag ångest våra går ut 8 och in typ 13 14 vinter tid. Sommar tid typ ut 8 in 18...

Våra hästar kommer ut mellan 5,30-8,00 beror på vem som släpper ut.
Dom kommer in kl 18,30 och på sommrarna ute dygnet runt.

Våra går ut ca 8.00 och kommer in 16.00 vintertid.
vår och höst går de ute 8.00 till 18-19.00, beroende på ljuset och vädret mest.
sommartid ute dygnet runt.

ja tar ut mina mellan 7-8 och in mellan 18-21 beror på hur ja jobbar etc.. men oftas kommer de in runt 20..

Ut ca 8 alltid hösilage i hagen sågott som hela dagen-in för lunch vid 16-ut igen till 20-21 eller när de visar att de vill in. Jättedåligt väder går de ej ut efter lunch.

Skoj med så många svar :) !

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 430
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 313
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
919
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 076
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar