När kan man vänja en innekanin att vara ute?

R

Raeman

Ja, just det, när kan man börja ha sin innekanin utomhus? Hur varmt ska det vara? ska man börja ha den ute dagtid och på nätterna när det blivit varmare? Den ska ha ett isolerat "hus" att gosa i när det är kallt/blåser. Alltså ett vinterbonat.

M.

Sv: När kan man vänja en innekanin att vara ute?

Du borde inte börja vänja kaninen med att vara ute förrän i början av sommaren. Då kan du ha de ute ett par timmar om dagrana till att börja med och sedan succesivt vänja den att vara ute dygnet runt.

om man börjar på sommaren och sådär är det väl bäst.
men kaniner klarar av att flytta inifrån och ut när det är höst *egen erfarenhet* (det var inte meningen egentligen.. utan det kom två kaniner till oss en dag som var vana vid att bo inne, men vi hade inte plats inne, så dom fick direkt flytta ut i kaninstallet. det fungerade jättebra...)

OK. Hade inte tänkt vänja henne förrän till våren/sommaren. Tack för svaren!

M.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 732
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar