Lena Furberg
Trådstartare
Min underbara hund har en gräslig ovana - han äter skit. ALL skit (utom sin egen), framförallt hästskit, vilket jag kan stå ut med av nån anledning, men även HUNDskit (och annan onämnbar avföring... Urk) och detta driver mig till vansinne. Han VET att han inte får äta skiten, så när han närmar sig den (nu pratar vi om en KOPPLAD hund på koppelpromenad!) och jag inte upptäckt högen (som kan ligga dold i gräs eller bak en sten, men HAN känner ju Doften), DYKER han på den och glufsar i sig den med en obeskrivlig hastighet. Det spelar ingen roll hur arg jag blir, han tuggar som besatt med blicken stadigt fäst på mig och tungan brun och fin. Stoppa in händerna i munnen hans för att gräva ut det hela, det gör jag bara inte när vi är på promenad och jag sen får gå en halvtimma minst med smörjan på fingrarna. Och han, som annars lydigt släpper ifrån sig vad han stulit, spottar INTE ut denna godsak vad jag än gör.
Har jag själv hunnit se skiten, varnar jag honom med ett -NEEJJ! innan vi kommit fram och då tar han den inte. Men upptäcker han den före mig ... bingo! Inte en sportslig har jag!
Jag blir så ARG när han gör såhär!!! Vad skulle ni göra? Låta honom njuta av sina fynd, eller??

Har jag själv hunnit se skiten, varnar jag honom med ett -NEEJJ! innan vi kommit fram och då tar han den inte. Men upptäcker han den före mig ... bingo! Inte en sportslig har jag!
Jag blir så ARG när han gör såhär!!! Vad skulle ni göra? Låta honom njuta av sina fynd, eller??