När hör mäklaren av sig?

Lalle

Trådstartare
Var och kollade på ett hus i lördags. Mäklaren skrev upp mitt namn+tel nr. På kvällen samma dag mailade jag mäklaren och frågade om det var möjligt att få en andra visning då min pojkvän inte kunde komma på den första.
Idag tänkte jag då att jag skulle få svar men har inte fått något. Tänkte ringa imorgon iaf. Men jag undrar,när mäklaren har tagit mitt nummer visst måste hon ringa och höra om man är intressad då?
Tänkte så inte någon budgivning lr så har börjat..
Och ja..första gången jag har gått på visning osv så vet inte riktigt hur allt funkar:p

Sv: När hör mäklaren av sig?

Ring själv är mitt råd. Det kan exempelvis vara så att säljaren inte vill ha en andra visning av något skäl t.ex. att de tycker att de har tillräckligt med intresserade eller att någon har lagt ett bud som säljaren redan har accepterat o.s.v. Det är inget som säger att mäklaren måste ringa alla som var intresserade, säljaren kan välja bort spekulanter om den vill av nån anledning som inte behöver redogöras för. Så sitt inte och vänta på att mäklaren ska ringa utan ring själva om ni är intresserade och hör om det är möjligt att få en andra visning. När det gäller hus och lägenhetsförsäljningar och köp så finns inga måsten eller självklara saker, vad som helst kan hända allt från att säljaren drar tillbaka försäljningen till att köpare hoppar av d.v.s. innan kontraktskrivning har skett, säljaren inte accepterar högsta budet. Vi var med om det mesta när vi sålde våran lägenhet och allt kan hända.

Senast ändrad av en moderator:

Oj,jag måste verkligen ringa imorgon..! Hoppas inget "har hänt":crazy:
I infobladet man fick om huset så stod det att man fick en andra visning om man kände att man behövde det,därför så frågade jag om det.
Nu blev jag lite nervös:(
tack för ditt svar!

Det är alltid bäst att ringa, tycker mailkontakt med mäklare har funkat mindre bra enligt mina erfarenheter. Bland annat har mäklarna härikring en "ruta" på varje objekts sida där man kan lämna namn, nummer och meddelande vid intresse och så ska de höra av sig. Tror det funkat en gång.

På de visningar vi varit har mäklaren alltid ringt inom ett par dagar och försökt få igång en budgivning, och vi har även bett om en andra visning av huset som vi sedan köpte. För att veta säkert att ingen redan norpat huset, slå en pling så får ni besked direkt.

Liknande trådar

Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
806
Senast: MiniLi
·
Hemmet Jag har gjort det nu, satt igång processen att köpa hus. Jag hade mäklaren här idag i en och en halv timme, lång tid för min lilla...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 157
Senast: Lillefrun
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 332
Senast: lundsbo
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 487
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Vegansk efterrätt?
  • Vad gör vi? Del CCVII