R
Rockypro
Jag är 18 år, har levt med pälsdjur i hela mitt liv och har hållit på med hästar i över halva mitt liv. Min förra häst lämnade mig i maj, efter en allvarlig skada med lång konvalecens som läkte fel. Hade då ett upphåll i några månader innan jag skaffade en annan häst på foder, lite kort tid kan tyckas men mitt sista löfte till min älskade Katzy var att ge en annan häst chansen till ett bättre liv och så blev det.
Helt plötsligt, pang bom, blir jag allergisk.
Så idag kom domen, blodprovet visade utslag på pälsdjur, och då extra hårt på häst och alla sorters gräs.
Nu har hela mitt liv ryckts ifrån mig, det enda rådet jag får av de två läkare jag talat med är att undvika de allergener jag reagerar på. Jag kommer heller inte att få någon behandling som kommer att hjälpa mot att vara i stallet minst 2 timmar per dag.
Hästar är mitt enda intresse och det enda jag verkligen lever för att göra. Vad gör man när man inte längre kan hålla på med det man älskar?
Jag betvivlar att det skulle göra lika ont ifall någon högg av mina ben.
Min älskade Lillan åker nästa vecka och den dagen känns det som att livet slutar.
Någon superallergisk som kan dela med sig av erfarenheter, har ni häst, hur gör ni, medicin osv?
Känner att det måste finnas andra alternativ.
Helt plötsligt, pang bom, blir jag allergisk.
Så idag kom domen, blodprovet visade utslag på pälsdjur, och då extra hårt på häst och alla sorters gräs.
Nu har hela mitt liv ryckts ifrån mig, det enda rådet jag får av de två läkare jag talat med är att undvika de allergener jag reagerar på. Jag kommer heller inte att få någon behandling som kommer att hjälpa mot att vara i stallet minst 2 timmar per dag.
Hästar är mitt enda intresse och det enda jag verkligen lever för att göra. Vad gör man när man inte längre kan hålla på med det man älskar?
Jag betvivlar att det skulle göra lika ont ifall någon högg av mina ben.
Min älskade Lillan åker nästa vecka och den dagen känns det som att livet slutar.
Någon superallergisk som kan dela med sig av erfarenheter, har ni häst, hur gör ni, medicin osv?
Känner att det måste finnas andra alternativ.