Fibusen
Trådstartare
Fick nyligen hem min häst som varit på ute på foder sen i Juni. Nu har han börjat backa sig ur saker, Tex när jag binder upp han,han tar ett steg,jag ställer tillbaka,han backar ett steg,jag ställer tillbaka,osv. Backar även när jag är där och går inte fram i bland,så då håller han på att smälla grimman, idag fick jag panik och lossade han snabbt när det börjar knaka i grimman.
Går jag iväg för att hämta sadel och det,då ser jag hur han backar ett steg i taget tills grimskaftet är superspänt,då drar han upp huvudet tills grimman smäller...
Jag har nu blivit lite rädd för att binda han övt med risk för att han ska skada sig.
Några tips? Eller är det bara att nöta och nöta med att lära sig stå still igen? Avvakta ett tag tills vi landat igen? (Han stog här innan han åkte,så stället är inte nyttnytt)
Kunde ha han lös innan han åkte (och fastbunden såklart),men det går INTE nu.
Han är 5 år och visar många sidor jag inte sett förut,antar att det är lite trots?
Går jag iväg för att hämta sadel och det,då ser jag hur han backar ett steg i taget tills grimskaftet är superspänt,då drar han upp huvudet tills grimman smäller...
Jag har nu blivit lite rädd för att binda han övt med risk för att han ska skada sig.
Några tips? Eller är det bara att nöta och nöta med att lära sig stå still igen? Avvakta ett tag tills vi landat igen? (Han stog här innan han åkte,så stället är inte nyttnytt)
Kunde ha han lös innan han åkte (och fastbunden såklart),men det går INTE nu.
Han är 5 år och visar många sidor jag inte sett förut,antar att det är lite trots?