När hästen blir gammal och lämnar oss

Sv: När hästen blir gammal och lämnar oss

Din häst är ju en ungdom *L*, säkert många fina år kvar :D

Min fd travare är 31år!!! Ovanligt? Vet ju ponnisar som blivit bra gamla men ett varmblod..Jag hoppas han lever länge och får må bra till slutet..han är fortfarande lätt o fin att hålla i hull.. Antar att han haft ett bra liv..:banana: :banana:

Sv: När hästen blir gammal och lämnar oss

När jag fick min gamling var han 26 år. Han lever ännu. Sista året lite knackigare än tidigare men glad för att gå ut och äter bra. Hade jag vetat när jag fick honom att jag skulle ha honom kvar sex år senare så skulle jag ha satsat mer på att njuta av den dag som var. Nu har det istället varit så att jag sparat lite för mycket på honom kanske. Men som någon annan skrev: Du vet inte hur länge du har dem. Kanske längre än du tror så försök släppa på ångesten och njut av att de lever och mår bra nu.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 884
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 273
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 919
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18