när fåren har rymt...

cahs

Trådstartare
kommer jag och hästen fram ur buskarna!

Vad får jag absolut inte göra för fel för att mota fåren tillbaka mot sin hage/stall? Jag försöker va noggrann med att hästapållen ska hålla uppmärksamheten på fåren, inte backa för att hålla dem jämsides och vända mot fåren.

Sen får jag leta fram clinics så vi får träna-träna! :angel:

Sv: när fåren har rymt...

Inte rida för fort tror jag är viktigt att tänka på. Får är lättstressade djur, och när de blir tillräckligt stressade rusar de åt alla håll. Så håll ett lugnt tempo och mota dem långsamt åt rätt håll.

Sv: när fåren har rymt...

Fårvett har jag, vi har gjort detta från backen ett antal år. Fast oftast ska de bara byta hage.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 485
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 269
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 156
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar