när får man flytta till annat stall med fölet?

Caress

Trådstartare
Hej.
jag har ett dräktigt sto som går in i månad 9 nu. jag ska byta stall, men när får jag göra det i dräktigheten senast?
om jag väljer att låta henne föla i det nuvarande stallet, när får jag flytta med det nyfödda fölet då?
tacksam för svar.
mvh

Sv: när får man flytta till annat stall med fölet?

Jag skulle flytta henne snarast om jag var du, enligt lag kan du flytta henne så sent som en månad innan planerad nerkomst, men man vet ju aldrig när de bestämmer sig för att det är dags. Bästa i mina ögon är att ju förr du flyttar desto bättre är det, även om du får betala dubbla hyror. Stoet hinner producera antikroppar i den nya miljön innan fölet kommer och hon har gott om tid att aclimatisera sig med omgivningarna + du slippet oron inför flytt av sto + föl.

Hade jag varit du hade jag flyttat nu. :idea:

Sv: när får man flytta till annat stall med fölet?

Tack för ditt svar,hoppas på att jag får platsen jag ringde på bara så flyttar jag på en gång så blir nog bäst.:)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
865
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 021
Senast: tara
·
Hästvård Skrev för ett tag sedan om ett sto i vårt stall som fått ett föl som stoet vaktade extremt. Fick ett jättebra svar som ingav hopp vi har...
Svar
3
· Visningar
536
Senast: Görel
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 628

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka