när får man börja gå på promenader?

M

miffogreta

Vi ska ju få hem våran valp till sommaren.. undrar hur länge gå-utanför-dörren-rastningen gäller?
har läst att man inte ska motionera sin valp när den är ung... :confused:

jag väntade tills min hund var ungefär ett år innan jag gick riktiga promenader på längre än 15-20 min. men så är han ganska stor och tung. mindre hundar växer färdigt fortare.

När vi fick hemma våran valp , började jag att gå ca 5-10 minuter, öknade på det sakta , man märker ofta när dom blir trötta , men det är sant man ska inte gå för mkt när dom är så små , Eftersom det sliter mycket på leder m.m

så man kan undgefär gå runt kvartetret? hehe.. ska bli så lkul att få hem våran lilla springer spamniel :love:

Min 6 månaders får gå på en riktigt promenad i veckan. Annars är det bara korta promenader med lösspringande istället, så att hon får välja själv hur mycket hon vill motionera.

Och hon är stenhårt musklad bak nu, och det kommer mer och mer muskler fram också :)

Jag låter henne hellre tänka lite mer istället för att motionera mer, med tanke på att hon redan väger över 35 kg.

En Grand Danois :)

kameran 818.jpg

Taget för kanske 4-5 dagar sen..

kameran 854.jpg

Några timmar gammalt! :love: Hemma hos en kompis som hundvakt var vi!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 199
Senast: Kajsalisa
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 998
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar