När era barn slutade dagis.

doglover

Trådstartare
Vad gjorde ni då? Det är ju speciellt för de små att sluta på dagis, så vad hittade ni på?

Sv: När era barn slutade dagis.

Vi bjöd hem hela avdelningen (vi bor ju precis mittemot så det var ju ingen längre sträcka ;)) och bjöd på varmkorv och glass och så lekte de här på gräsmattan en timme eller två.

Vi gjorde ingenting särskilt.

Sonen som gick hos en dagmamma hade en avslutning där som hon anordnade flr alla barn som slutade det året (han och en till).

Det var ju först avlutning på dagis där de uppmärksammade de avgående barnen extra. Sen firade vi på restaurang på kvällen som jag tänker mig ska få bli rutin på skolavslutningarna framöver.

öööö ingenting....:crazy:
Sonen blev uppmärksammad lite extra (inbjuden någon vecka efter hans egentliga avslut) tillsammans med de kamrater som börjar förskoleklass nästa termin, men vi i familjen gjorde ingen grej av det alls.

Sitter och filurar över hur jag ska ordna detta för Loke :) Restaurang hade varit trevligt nu när jag läste det. Får se vad jag har råd med helt enkelt.

Vad gjorde ni då? Det är ju speciellt för de små att sluta på dagis, så vad hittade ni på?

Ja, det är speciellt i meningen att man blivit lite större. Men det måste väl inte firas mer än om man slutar lågstadiet? Eller det kanske man gör numera, med nån liten bal...

Fan vad najs det hade vart :p Fixa smoking, alkoholfria drinkar, sean banans musik. Jävla kort varsel bara.

Klar du ska fira honom lite om du känner för det, men om ni inte gör det lär han inte vara ensam om att inte bli firad vid dagisslut. Tror inte det är så vanligt att man firar mer än kanske ett vanligt som Arlöv om man nu firar det, t ex med sommartårta e d ( o mkt billigare än rstaurang). På vårt dagis har de en liten avslutningsfest för sexåringarna på förskolan, vilket känns trevligt. Lycka till!

Måste man fira? Jag gjorde ingenting, men vi flyttade iofs förra sommaren mellan 5-årsgruppen och nollan, till en annan ort. Däremot kommer jag att uppmärksamma att han börjar ettan efter sommaren lite mer. Då börjar han ju skolan på riktigt! :)

Vi gjorde ingenting särskilt. Tycker inte att det är någon stor grej. Det tyckte inte barnen heller.
Nu ska äldsta börja 6:an och näst äldsta 1:an. Vi firar skolavslutningarna med en glass på stan. Tycker det räcker så.

. Men det måste väl inte firas mer än om man slutar lågstadiet? Eller det kanske man gör numera, med nån liten bal...
Ja vänta bara...snart ska mammor och pappor och hela tjocka släkten stå utanför dagis med plakat och hejja och ungarna ska ha massor av leksaker hängda runt halsen, sen ut med bilden på fejsbok hur glada hela familjen är att dagis äntligen är slut.

Vi gjorde ingenting särskilt. Tycker inte att det är någon stor grej. Det tyckte inte barnen heller.
Nu ska äldsta börja 6:an och näst äldsta 1:an. Vi firar skolavslutningarna med en glass på stan. Tycker det räcker så.
Min dotter slutade nian. Hon och några andra tjejer är väldigt tajta och vi mammor hade ordnat en limo, eftersom någon annan mamma snappat upp att det var ett önskemål hos tjejerna. Det blev inget lyckat alls tyckte jag. Stressigt och hafsigt. Limon var bokad i 1 timme, och givetvis drog avlutningen ut på tiden. Nej jag ångrar det där. Min dotter sa själv att det blev lite "stressigt". Nu ska det firas stort med krams runt halsen på niorna ochså. Varför ska vi hålla på och ändra traditionerna hela tiden för...och det till det sämre?
Saft och bulle eller glass och hemgjort kola eller chokladsås alt. köp duger gott
gulan

Liknande trådar

Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
994
Senast: Dunet
·
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 619
Småbarn Jag försöker hitta recept på mat som barnen gillar. Sonen kastar det mesta på golvet och dottern äter nog som de flesta snart 3-åringar...
Svar
14
· Visningar
1 032
Senast: cherie
·
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 048

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Storlek röd Kong?
  • Valp 2024

Hästrelaterat