Sv: När en hund från en flock dog..
För två år sedan var vi tvungna att säga hej då till vår gammellabbe.
Då jag jobbar inom djursjukvården hade jag förmånen att kunna ta med den lugnande sprutan och ge den själv innan vi åkte till kliniken.
Så vi åkte till ett ställe där båda hundarna älskar att gå, gick en promenad, satte in dem i bilen och så fick hon sprutan där. Medan vi sen åkte till kliniken så somnade hon på den lugnande sprutan och den andra hunden satt bredvid. Hon reagerade inte på att det var nåt konstigt alls, syrran brukade ju alltid sova i bilen
.
Väl framme på kliniken så fick unghunden gå in i personalrummet, vilket hon var tacksam för för nu grät vi och det gillade hon inte riktigt.
När gammelhunden sedan hade somnat in för gott fick unghunden komma in i rummet och nosa på henne.
En snabb nosning var allt, sen var hon mest upprörd för att vi var så ledsna.
De följande dagarna sov hon mest inne - och hon sov väldigt mycket på oss, var hela tiden i knät när vi satt i soffan tex. Om det var för att vi inte var som vanligt eller för att hon saknade syrran vet jag inte.
Ute var hon som vanligt.
Efter en vecka var hon sitt vanliga busiga jag igen, kanske för att vi fått ur oss den värsta gråten själva.
Usch, nu började jag själv gråta också, har inte tänkt så mycket in i detalj på allt på länge....
Summan i alla fall: min hund brydde sig inte alltför mycket om att syrran försvann. Tittade aldrig efter henne på promenaderna, tex, som man hört att vissa gör.