Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tacka vet jag gamla tanter i byn som älskar att sticka så man får riktiga ylle kläder åt barnen.
Anledningen till att jag klär mitt barn på morgonen är att jag brukar lämna henne straxt innan de går ut och eftersom hon är 5 år snart så brukar personalen tycka att hon är stor nog att klä på sig själv, jag håller inte med om detta och tycker hon har för lite kläder när hon får klä på sig själv. Jag brukar dock tala om detta för personalen och säga att hon kanske behöver klä av sig ett lager när de är inne, detta verkar dock gått obemärkt förbi....
Kl
Men det är en sjujäkla skillnad på -10 på ex västkusten och -10 i norrbotten. I norbotten frös jag i princip aldrig, det gick att klä sig mot den kylan. På västkusten frös jag mycket tidigare och vid en högre temperatur än när jag bodde uppåt.
Givetvis är den en annan slags kyla på västkusten, men man får ju anpassa kläder efter väder. Det finns bra kläder att klä sig med. Jag har också bott neråt landet, vid olika städer, fått klä mig efter väder. Blåsten är ju de värsta vid kusten.
Nej det är inte en annan slags kyla på västkusten än i norr. Att det kanske blåser mer nere på västkusten är en annan sak, men om det är vindstilla och lika kallt i norr som söder så är det exakt lika kallt. Problemet är att de i söder är mindre van vid kyla än de i norr, varav de i norr faktiskt klär sig bättre och är bättre förberedd. Kyla är en sak man kan vänja sig vid, och det har dom i Norr gjort mer än is öder då kylan är mer konstant där än i söder. I söder kan man ena veckan har svinkallt för att ha lite vårväder nässta vecka. Händer sällan i norr.
Ja, såhär är det på min dotters förskola. Är det minus 10 eller mer så går barnen inte ut på hela dagen...
Hur har ni det i era förskolor och hur vill ni ha det? Är detta "normalt"?