Jettan
Trådstartare
Ja, såhär är det på min dotters förskola. Är det minus 10 eller mer så går barnen inte ut på hela dagen... och så undrar man varför ens barn är så jäkla sjuk hela tiden.... Hela vintern har min dotter varit osedvanligt mycket sjuk och bla. haft halsfluss tre gånger!!! Jag är mycket i stallet, så min dotter är van att vara ute mycket, i princip är vi ute i stallet nästan hela dagarna när hon är hemma, vi är också ute i skogen osv. Sedan hon var bebis har hon varit med mig där jag är och jag är ingen innesittare, vi är normalt ute minst halva dagen.
Jag undrar hur barnen längre norr ut i landet har det, går de aldrig ut på vintern? Jag tycker frisk luft är bra och vill helst att mitt barn är ute minst 2 timmar per dag oavsett väder, min åsikt är att man klär sig efter väder och blir man frusen så kan man väl gå in då? Man måste ju inte sitta ute och huttra "bara för att", men man kan väl åtminstonde prova att gå ut?
Känner mig puckad då jag nu under hela vintern har klätt mitt barn med strumpbyxor och sockar utöver de "vanliga" kläderna, rejäl overall, kängor, mössa och vantar och så går de inte ut!?! Istället springer mitt barn omkring inomhus och svettas pga. alla kläder....
Hur har ni det i era förskolor och hur vill ni ha det? Är detta "normalt"?
Jag undrar hur barnen längre norr ut i landet har det, går de aldrig ut på vintern? Jag tycker frisk luft är bra och vill helst att mitt barn är ute minst 2 timmar per dag oavsett väder, min åsikt är att man klär sig efter väder och blir man frusen så kan man väl gå in då? Man måste ju inte sitta ute och huttra "bara för att", men man kan väl åtminstonde prova att gå ut?
Känner mig puckad då jag nu under hela vintern har klätt mitt barn med strumpbyxor och sockar utöver de "vanliga" kläderna, rejäl overall, kängor, mössa och vantar och så går de inte ut!?! Istället springer mitt barn omkring inomhus och svettas pga. alla kläder....
Hur har ni det i era förskolor och hur vill ni ha det? Är detta "normalt"?