När började ni köpa saker?

S

saffran2

ja när började ni köpa prylar till bebisen?
eftersom att det är första barnet för oss så vill man ju köpa saker
redan nu, men vet att vi måste vänta ett antal veckor till:)

Sv: När började ni köpa saker?

Jag väntar också första barnet och är i v.20. Vi har inte köpt något än, mer än garn till en tröja som mamma stickar.

jag skulle inte våga köpa nåt så tidigt, ser det lite som en jinx grej.. köper jag nåt går det fel, typ. När det gått en bit över halva tiden kommer jag väl börja köpa nån söt body kanske

fast jag skulle ha skitsvårt att hålla mig:D

En halvbekant till mig fick missfall för nån vecka sen, då i v 8, och hon hade köpt skötbord, barnvagn, kläder och grejer redan :(

jag skulle inte våga köpa nåt så tidigt, ser det lite som en jinx grej.. köper jag nåt går det fel, typ. När det gått en bit över halva tiden kommer jag väl börja köpa nån söt body kanske

fast jag skulle ha skitsvårt att hålla mig:D

En halvbekant till mig fick missfall för nån vecka sen, då i v 8, och hon hade köpt skötbord, barnvagn, kläder och grejer redan :(

jag känner likadant, att börjar man köpa för tidigt så går något fel..
och det vill jag inte..
väntar till efter vecka 20 typ.. men usch vill att tiden ska gå fort nu:)

Vi började typ vid UL - v 18-19 nånstans. Innan v 13 skulle jag inte köpa ngt pga missfallsrisken, men efter UL tvekar jag inte. Jag hade så mycket foglossningar och var SÅ glad att vi lyckades handla saker i tid så jag slapp som nyförlöst!

Jag är inte vidskeplig av mig alls, om det skulle hända något med Grodan i magen så är det ju knappast för att jag köpt några bodys och mjukisbyxor.

Däremot köpte vi inget före v.13 pga av missfallsrisken och att det blir jobbigt att lägga undan allt om man får missfall.

Nu är jag i v.18 och vi har köpt lite kläder.

Efter UL i v.19 så kommer vi köpa barnvagn och mer saker som man behöver, kommer inte vänta tills jag är höggravid för då kommer jag inte orka springa omkring i affärer så mycket tror jag ;)

Jag är inte vidskeplig av mig alls, om det skulle hända något med grodan i magen så är det ju knappast för att jag köpt några bodys och mjukisbyxor.

Däremot köpte vi inget före v.13 pga av missfallsrisken och att det blir jobbigt att lägga undan allt om man får missfall.

Nu är jag i v.18 och vi har köpt lite kläder.

Efter UL i v.19 så kommer vi köpa barnvagn och mer saker som man behöver, kommer inte vänta tills jag är höggravid för då kommer jag inte orka springa omrking i affärer så mycket tror jag ;)

Jag håller med, är inte vidskeplig - men vi har ju inte ens sett att det är någon (eller fler??) där inne :D Därav anledningen till att vänta till efter UL. Annars hade jag i vilket fall väntat till efter vecka 13.

Ah du menar så du.

Jag har ju sett Grodan tre gånger innan detta ul så för mig kändes det okej :)

jag har ju inte heller sett den lille.. ska inte träffa BM än på 3 veckor..
men då är det bara info besök.. så det är många veckor kvar tills jag får ser bebben:)

Med första barnet tänkte jag som de flesta av er att jag inte vågade för att då kanske det skulle gå fel. Med trean däremot funderade jag som så att det kan nog vara en bra del i en eventuell sorgeprocess att få plocka undan och fixa även om det går fel. Annars skulle det nog kännas som att man bara visslade och låtsades som ingenting hänt, som att där aldrig funnits något litet pyre liksom.

Så funkar jag. Den här gången behöver jag inte handla något i förväg, allt är redan klart. Skulle vara en syskonvagn då, men jag och stallkompisen har redan en som står här så att en kan ta hand om barnen och en kan rida :laugh:.

Jag har varit på två ultraljud men jag kan ändå inte riktigt förstå att det faktiskt är en bebis där inne och att jag ska bli mamma.
Har börjat titta på barnvagnar och bebiskläder så det dröjer nog inte länge innan det första köps.

Så det är snarare känslan av att det inte är sant som gjort att jag inte köpt något än, mer än rädslan för att något ska hända.

Jag har varit på två ultraljud men jag kan ändå inte riktigt förstå att det faktiskt är en bebis där inne och att jag ska bli mamma.
Har börjat titta på barnvagnar och bebiskläder så det dröjer nog inte länge innan det första köps.

Så det är snarare känslan av att det inte är sant som gjort att jag inte köpt något än, mer än rädslan för att något ska hända.

i vilken vecka är du?
ne det är svårt att förstå att man ska bli mamma:)

ja, jag hoppas det går fort.. jag kommer vara i vecka 8 vid första besöket.
hoppas på att få höra hjärtljud då:)

Några hjärtljud kan du inte räkna med att få höra då. Jag fick höra dom första gången i v. 19 (då var jag hos bm i v. 8 och v. 12 också, men då lyssnar man inte på hjärtat).

Jag är i åttonde veckan eller vecka 7+3 om man ska räkna på det sättet. Här kommer det dröja läääänge innan det handlas något. Jag tänker dessutom att jag nog kan få låna det mesta av kompisar/släktingar med större barn... om jag nu har turen att verkligen bli mamma i början av juni.

Gjorde ultraljud för några dagar sedan och fick i alla fall besked om att det är 1 foster, att det ligger på rätt ställe och att hjärtat slår.

Men för mig är det helt overkligt i alla fall.

Några hjärtljud kan du inte räkna med att få höra då. Jag fick höra dom första gången i v. 19 (då var jag hos bm i v. 8 och v. 12 också, men då lyssnar man inte på hjärtat).

ber man om det kan dom göra det.. så jag hoppas det:)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 709
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar