Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men behöver de ha kläder på sig så snart de föds? Tänkte att det måste ju vara bra för huden att få lite luft?
Nu har jag iofs bara varit på specialBB, men där hade bebisarna inga kläder på sig. Så jag hade inte tänkt ta med så mycket kläder till BB, mer än ett ombyte för hemresan.
Om vi vänder på frågan istället.. Är det något fel att handla tidigt? Tror knappast det hinner bli så mycket ränta på banken på de få månader det handlar om.
Din bebis är van vid 37 graders värme i magen. Även om luft är bra för huden kommer den att tycka att rumstemperatur är rätt svalt. Så antingen får ni ha den hud mot hud med en förälder, inlindad i filt eller klä på den. Kläder är typ praktiskt....
Om man ,som vi skrev, passar på när det är rea och kampanjer så blir det ju det. Jag passade på att köpa babyskyddet när det var billigare. Sparade flera hundra. Köpte filt och sängkläder när jag hittade en webbutik som hade 25% på dem = billigare.
Var sak har sin tid, som jag ser det. Bebisen har sin tid när den föds, just nu är andra saker mer prioriterade - just för att bebisen ska kunna ha sin tid sen.
Av ren nyfikenhet, vari ligger det roliga? Är det att bebissaker är så intressanta att de är roliga att handla, eller att det alltid är kul att shoppa, eller vad?
Fattar inte riktigt.
Vårt barn föds ju i sommar, så jag vet inte hur mycket kläder som behövs. Men vi tänkte inte skilja på dag- och nattkläder, så bebisen måste inte ha särskilda pyjamasar som bara används på natten. Vi får väl prova oss fram när bebisen väl är född vad som passar bäst, det märker man ju då och kan köpa mer av det som behövs.
Oj då! Ja det var lite skillnad... Som sagt vi har säkert köpt flera saker som inte behövs. Som de där pyjamasarna kanske var onödiga. Vi märker väl när bebisen är ute vad vi kunnat hoppa över och handla. Men tur att Gekås finns säger jag bara
Men behöver de ha kläder på sig så snart de föds? Tänkte att det måste ju vara bra för huden att få lite luft?
Nu har jag iofs bara varit på specialBB, men där hade bebisarna inga kläder på sig. Så jag hade inte tänkt ta med så mycket kläder till BB, mer än ett ombyte för hemresan. Sen kommer vi såklart köpa mer kläder när vi kommer hem, då vet vi ju hur stor den är och hur den ser ut, och kan köpa kläder som passar istället för att gissa.
Skulle bebisen frysa är jag helt säker på att de har filtar och kläder man kan låna. Kläder till bebisen precis när den har fötts finns inte ens med på listan över saker man bör ha med sig till sjukhuset här i Stockholm, så jag är helt säker på att det löser sig ändå, och de inte låter barnet bli nerkylt och sjukt bara för att föräldrarna inte har kläder med sig - känns dessutom synd att förstöra de egna kläderna med blod och fosterklägg, av samma anledning tänker jag inte heller föda i mina egna kläder, utan använder gärna sjukhuskläderna.
De kanske har lite kallare lokaler eller en annan policy på sjukhuset du födde, eftersom jag inte såg några barn med vare sig kläder eller mössor när jag låg inne? Och nej, barnen var inte blåfrusna alltihop, utan såg ut att må bra.
Som sagt, vi kommer handla mer kläder sen, efter behov. Ser inte riktigt vad det stora problemet med den strategin är, faktiskt? Alla tycker inte att det är kul att handla kompletta babygarderober innan barnet ens är fött och man vet vad man behöver.