Nar borjade era barn och rida?

Sv: Nar borjade era barn och rida?

Vill du att han ska bli hästintresserad tror jag det viktigaste är att han får rida när han vill och så länge som han tycker.
Annars är nog risken gigantiskt att man som förälder är för på och barnen lessnar.
Egen häst skulle jag vänta länge med för att det inte ska bli ett måste att åka och rida varje dag.

Jag är super allergisk mot ponnymammor som står på ridbanan och skriker åt sin 10 åring för de inte rider en ordentlig skänkelvikning :crazy:

Första gången Rasmus satt på en häst var han 6 månader
phpilert7.jpg

Sen har han ju alltid vart med mig i stallet från han var 8 månader - 23 månader och har han sagt då att han vill rida så har han fått göra det på min häst. Eller rida han har för de mesta suttit på hästen i boxen/stallgången om han inte velat rida när jag gjort de då har han skrittat några varv.
Har tyvärr ingen hjälm åt honom.

Han håller i tyglarna och stoppar in fötterna i stigbyglarna. Och så lutar han sig fram och klappar häsen på halsen :)
27311512.jpg

Han är med och mockar, sopar, gör höpåsar, foderhinkar. Han tom borstar och tycker det är superspännande att kratsa hovarna :D
Kanske mer blir en såndär hästtjej-pojkvänn som borstar å pysslar så flickvännen kan rida ;)

Nu ha rju min häst flyttat så de blir väl inge mer på henne, men vi får låna en shettis i stallet som Rasmus brukar gilla att rida på så kanske får jag ta med honom och pyssla med henne och låta honom rida en sväng (vi har köpt en cyckelhjälm nu) för att få känna lite hästlukt.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 058
Senast: Wingates
·
Samhälle Jag sag nagonstans att det var lang vantetid att fornya pass i Sverige sa jag kollade och upptackte att mitt svenska pass gar ut i...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
18 794
Senast: 95johsv
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 905
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II