Testade att rida idag. Vi red i ungefär 3 minuter och det kändes toppen, men sen blev han rädd för allt möjligt. Det är ju högtrafikerade vägar runt omkring, så det känns inte så tryggt. Bilar och mopeder som kör förbi konstant. Han skulle försöka sticka iväg vid ett tillfälle, han valde då riktning mot E4:an och inte mot stallet. Inte jättekul.
Satt av och ledde honom tillbaka, blev en del dragkamp och jag känner väl att han inte riktigt respekterar mitt space eftersom att han helst vill mosa sig över mig. Sista lilla biten gick jag jäääättesakta och det gick bra faktiskt, han försökte inte dundra på då men då var vi ju på stallbacken nästan.
Hade gärna transporterat honom men har ju ingen egen transport, och hade egentligen inte tänkt köpa det förrän våran egen gård är klar här hemma så att vi har plats för den (är total byggarbetsplats just nu). Är så ofantligt jobbigt att låna transport för att sedan tokstäda den varenda gång. Ja ni fattar.
Funderar på om jag bara ska koncentrera mig på att umgås med honom på hemmaplan tills han känner mig ordentligt så att vi kan gå en trygg promenad tillsammans till ridhuset/ridbanan. Alternativt invänta att någon av de andra kan följa mig.
Kan det påverka att han har gått från att gå på lösdrift med hagkompis till att nu stå på box och inte ha någon hagkompis? Tänker att han måste bli fasligt ensam och otrygg