När berättade ni?

M

Miss_Fine

Nu har vi umgåtts med svärisarna hela helgen, vi får lite småpikar om att hundarna är barnbarnen och kommer det inga riktiga osv.

Jag är i vecka 6 nu och både jag o sambon är väldigt lyckliga, men NÄR ska vi berätta?

På ett vis vill jag vänta till v 10-12 (största risken för missfall över) men samtidigt vill jag att de ska veta OM det går fel så vet de varför man är så ledsen...

Svårt dilemma det här, hur gjorde ni?

Sv: När berättade ni?

Väntade tills v. 16-18 med alla tre.

Omgivningen visste nog med den minste tidigare för jag blev groteskt stor redan i v.12..

Jag vet inte varför jag har väntat med att berätta.
Med den första blev det bara så. Jag gick och väntade på att få missfall hela tiden.
Med de andra två ville jag har besked via provsvaren att allting var ok först.
Därför har jag också kunnat tala om för familj och vänner att det kommer en liten (namn) till tex. våren i o m att jag redan då har vetat könet.

Jag tycker att om ni vill berätta redan nu så varför inte!

Lycka Till!:love:

eftersom vi har bådas svärföräldrar långt iväg så berättade vi vid nästa tillfälle som vi träffade dom efter att vi plussat, så blev inte så tidigt. Däremot berättade vi redan i vecka 10 för vänner runtomkring, delvis med tanke på att om det skulle gå fel så vet de varför vi är konstiga....

Känns det rätt så berätta, tvekar ni så vänta lite till! :)

Jag plussade på kvällen, åkte till ett apotek för att köpa ett test till, kom hem, fick ett till plus - då sprang jag hem till mamma (vi bor ganska nära :D ) och berättade ! Sambon ringde sin mamma och pappa då på en gång också. Vi visste att vi ville berätta, för att få stöd om det blev missfall. Jag var väl i v 5 eller nåt :D.

Det är så individuellt hur man gör, jag berättade för de som jag hade velat berätta för även om jag fått missfall. De övriga fick vänta till v 13 (efter NUPPundersökningen som vi gjorde då)

Jag berättade för mamma o svärmor o några av dom närmsta kompisarna så fort ja plussade..då va jag i v 8.
Känns som om att ja skulle väntat o berätta för jag fick tyvärr missfall i fredags natt v 10 :cry:. mamma blev superledsen.
så nästa gång jag blir gravid skall jag vänta tills ungefär v 15-16 eller nåt, men det är ju olika..man kan ju inte hålla sig riktigt heller.

Stort grattis till dig :D

Farmor (alltså sonens farmor) fick reda på det tidigt.
Min pappa fick reda på det i ca 4 månaden.

Vi berättade för närmste familj och vänner i v 13-14 nånting.
Vi väntade inte för att vi var rädda för missfall, utan för att det var först då vi var helt säkra på att vi skulle behålla det.
Sen berättade vi för resterande vänner och bekanta allt eftersom vi träffade dem.

Grattis!!:bump:
Och vill ni berätta så berätta.

Min man och jag berättade direkt för våra föräldrar, ringde bara nån timme efter att vi plussat.
Men sen dröjde det läääänge innan så många fler fick veta.

Mina och hans föräldrar fick veta på en gång när vi visste. Rästen av familjen efter 12e veckan och på jobbet sa jag det vecka 17-18 nånting.

Vi berättade för familjen vid vecka 12 (julafton var då) och för vänner vid nyår v13 då det var så uppenbart på nyårsafton då jag inte drack och redan fått lite mage :)

På jobbet blev det väl i vecka 14-15 som jag berättade.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 038
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 467
Senast: Jeps
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 700
Senast: Enya
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 882
Senast: Tiffany
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar