När är valpen färdigväxt?

• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare bettan200
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 4 657
B

bettan200

Har en liten blandrasvalp som är 4 mån i mitten av Januari. Jag undrar om någon har ett hum om när den vuxit färdigt (på ett ungefär)? Det är en blandning mellan chihuahua och westie. Hon väger nu ca 2,6 kg? :bump:

Sv: När är valpen färdigväxt?

Pratade just med veterinär angående kastrering, då rek de att man väntar med kastreringen "tills de är så färdiga som möjligt" gärna 10 månader eller så. Skulle tro att de på höjde kanske är klara lite tidigare, men sedan lär de väl växa på sig med muskler ett bra tag till.

Sv: När är valpen färdigväxt?

Musklingen kan ta ett par år. Säg att hunden är HELT fix och färdig i storlek och grovlek vid två års ålder. Just höjden brukar gå lite snabbare. Gamlingen såg ut som ett staket tills han var 2-3 år gammal. :D

Lillskiten är rätt tunn än så länge, men växer åt alla håll (5 månader rätt precis).

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 523
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Jag älskar min ras men efter att fått lämna tillbaka min tik pga hennes psykiska beteende har tankarna snurrat. Jag har landat i att det... 4 5 6
Svar
115
· Visningar
13 017
Senast: Tiger tok
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 959
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Är i en blandning av hopp och förtvivlan just nu. För att försöka göra en lång historia kort blev min gosse sjuk i mitten av december... 2
Svar
33
· Visningar
8 089
Senast: Hund!
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka