När är man ungdom?

pollex

Trådstartare
Inspirerad av ett par inlägg i tråden om Hanna Hellqvists text om att dricka för mycket - när/vilken ålder räknas man som ”ungdom” enligt dig?
 
Tycker det beror lite på sammanhanget. På släktmiddagen är jag som 30+ förpassad till ungdomsbordet.. men på jobbet känner jag mig som tant :o:D. Men som riktlinje skulle jag väl tänka mig 15-25 kanske?
 
Jag tycker att de flesta ungdomsförmåner (t ex när man åker kollektivt) verkar upphöra vid 25-27 årsåldern. Så någonstans i den åldern, med överlapp mot ung vuxen.
 

Liknande trådar

Samhälle Vatten i kranen är något som många tar för givet. Det skall gå att dricka, smaka bra och vara gratis. Nu så införs individuell mätning...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
5 010
Senast: sjoberga
·
Hemmet Inspirerad av en annan tråd och för att inte trådkapa blir jag lite nyfiken på vad folk har för intressanta och gärna positiva anekdoter...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 405
Senast: nejlica
·
Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 300
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
501
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp