Tillgången till vatten och pris

Enskild mätning, fri förbrukning per registrerad hushållsmedlem upp till lågt satt schablon, progressiv prissättning utöver det.

Om varje person i ett hushåll fyller ett badkar om dagen för att bada i, eller en pool, med dricksvatten, så behövs kunskap och förståelse för värdet av vattnet som gemensam resurs för oss alla och förmodligen inte bara prissättningen.

Jag har egen brunn vilket är kärlek på alla plan då jag kan bada badkar flera gånger i veckan. 😍
Det gjorde jag när jag hade egen brunn, och eldade med ved i min kox-panna. Det var lättare att hålla pannan under 100 grader när jag även använde varmvatten, och trevligt med bad på vintern. :) Jag hade dessutom riktigt urgammal icke snålspolande toalett så badvattnet kunde återanvändas som spolvatten utan problem, bara att lyfta på locket och hälla i.

I lägenhet med badkar blev det bad när kroppen var stel och öm mest, även om jag gillar att bada. har svårt att motivera mig till att hälla i så mycket vatten och sedan bara hälla ut det.

Nu har jag inget badkar och saknar det just när jag är stel och öm i kroppen, just varmt bad gör underverk. Duscha 5 minuter fungerar inte på samma vis ens.

Det gjorde jag när jag hade egen brunn, och eldade med ved i min kox-panna. Det var lättare att hålla pannan under 100 grader när jag även använde varmvatten, och trevligt med bad på vintern. :) Jag hade dessutom riktigt urgammal icke snålspolande toalett så badvattnet kunde återanvändas som spolvatten utan problem, bara att lyfta på locket och hälla i.

I lägenhet med badkar blev det bad när kroppen var stel och öm mest, även om jag gillar att bada. har svårt att motivera mig till att hälla i så mycket vatten och sedan bara hälla ut det.

Nu har jag inget badkar och saknar det just när jag är stel och öm i kroppen, just varmt bad gör underverk. Duscha 5 minuter fungerar inte på samma vis ens.
Jag har en sjukdom som gör att jag inte tål värme. Samtidigt har jag en ständigt pågående inflammation, artros och artrit som behöver värmen.
Ser mina bad som behandling då de gör underverk för min kropp.

Läs inlägget ovan. Bryr mig inte om skuldbeläggande utan försöker få leva ett hyfsat normalt liv.
Tänkte inte det som skuldbeläggande, men att egen brunn inte tar ifrån ansvaret att hushålla med gemensamma resurser. Om man har ett medicinskt behov som gör att bad gör underverk så tycker jag att man bör få tillgång till det oavsett om man har egen brunn eller inte.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Budget
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Min man är död

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka